Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

B
Dressyr Hej Jag har ett litet problem. Jag har en unghäst som jag har ridit in och utbildat själv. Men han har INGEN som helst svung i...
2
Svar
24
· Visningar
2 328
Senast: Elisha
·
F
Dressyr Hur kan man förbättra hästens trav? Har hört att man kan förbättra den med långpisk men det är väl bara en tillfällig förbättring iaf...
2
Svar
25
· Visningar
3 829
Senast: Elisha
·
Dressyr häst som e svaragre i höger fram o vänster bak? Han har super lätt tex för att fatta höger galopp men tar längre tid på sej i vänster...
Svar
5
· Visningar
935
Senast: kallstrom
·
Dressyr har en arab som jag mest ridit i skogen med.Dock en del dressyr i höstas. Har haft henne i 10 månader och när jag fick henne hade hon...
Svar
7
· Visningar
895
Senast: Oliviaaan
·
N
Dressyr Varför dras ofta likhetstecken mellan kort tygel/hård hand? Speciellt många AR-ryttare pratar ofta om att man ska länga tygeln. Innebär...
2
Svar
34
· Visningar
2 506
Senast: Susan
·
Dressyr Hej En bekant sa till mig att man inte ficka ha snörning på mina stövlar när man tävlar dressyr, men jag har slått i tr och inte...
Svar
9
· Visningar
1 142
Senast: PrinceFair
·
Dressyr Saken är den att min dotter ska tävla en LC:1 om ett par veckor. Problemet att hon inte kommer överens med ponnyn hon ska tävla (inte...
Svar
10
· Visningar
1 007
Senast: Smallgot
·
A
Dressyr Hej på er! Har lite funderingar kring ett par saker. Vet att man inte får ha benskydd på hästen när man rider dressyrclearrounder. Får...
Svar
3
· Visningar
849
R
Dressyr Satt och funderade på det idag.. Hur ofta använder ni er av understödjande tygeltag? Jag tror aldrig att jag gör d nu för tiden... Var...
Svar
4
· Visningar
2 329
Senast: kallstrom
·
Dressyr Får man ha det när man tävlar dressyr? Alltså, i andra tävlingar än klubbnivå?
Svar
2
· Visningar
749
Senast: astronaut
·
V
Dressyr Vad har ni för märke på eran kavaj när ni tävlar dressyr (om ni har något)?
2
Svar
26
· Visningar
2 187
Senast: axel
·
P
Dressyr Hej! Tänkte höra om någon/några här har bra tips på hur man lättast lär en häst olika tempon i galopp. Hittade ingen tråd så nu är jag...
2
Svar
39
· Visningar
3 326
Senast: rocki
·
J
Dressyr jaha, om 2 helger e d min första dressyrtävling (utanför klubben) men måste man ha vita ridbyxor eller går det bra med beige/créme...
Svar
9
· Visningar
881
Senast: Zandrizzz
·
A
Dressyr Jag är en "återvändare" till ridsporten. Red när jag var i tonåren, och har nu börjat rida på ridskolan igen. Nästa vecka ska vi ha...
Svar
3
· Visningar
765
Dressyr Ni som är duktiga dressyr ryttare. :) Ska tävla i dressyr nu hela våren och vet inte redigt hur mycket jag ska länga på traven...
Svar
7
· Visningar
871
Senast: Smallgot
·
J
Dressyr jag har jätte problem med ställningen. Då jag rider på ridskola och får rida många olika hästar så rider jag en just nu som det...
Svar
8
· Visningar
781
M
Dressyr ett problem..min ena medryttarhäst vägrar fatta vänster galopp..jag har gått tillbaka till grunden, min sits men det är ingenting av de...
Svar
12
· Visningar
1 244
Senast: cleopatra
·
M
Dressyr hmm..har ett problem..när jag ska rida har jag svårt att slappna av helt. Har väldigt långa ben och när jag slappnar av känns de som om...
Svar
2
· Visningar
761
Senast: Zahlo
·
E
Dressyr Efter att ha läst en massa trådar om hur dåliga/elaka ryttare verkar vara, kan jag inte låta bli o tänka på att alla är väll dåliga...
Svar
10
· Visningar
1 159
Senast: Kung Bob
·
K
Dressyr Hej, jag har nyligen börjat rida dressyr "ridskole-style" (aka "vanlig" dressyr) på min pappas häst. Jag sålde min islandshäst förra...
Svar
3
· Visningar
2 142
Senast: Rumpnissen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka