Förbättra traven???

Sv: Förbättra traven???

Halvhalter är jättebra! Det gör hästen uppmärksam på ryttaren samtidigt som den jobbar bättre med bakdelen. Halvhalter gör även mycket mjukare övergångar. Hästen bromsar sig själv med bakdelen och inte framdelen.

PrinceFair skrev:
jag sa aldrig hur mkt man ska länga. man kan ju länga bara lite på steget, eller mkt beroende på vad häst och ryttare är mogna för.
hur mkt samling man kan begära är ju åxå relativt.

hur gör du annars om du inte länger steget, låter hästen bara rinna iväg eller? :confused: man vill ju ha samma takt ändå

Ja håller ju med dej så det finns ju inget att tjafsa om.

Hästen måste ju bli stark för att orka röra sig bra hela tiden....man tränar mycket tempoväxlinga, samla, öka, olika övningar i olika terräng....låt hästen vila lite efter hårda träningar eller flera dagars träningar så den kan återhämta sig och sätta muskler!
Om man kommit tillräckligt långa kan man lära passage så hästen blir mer schwungfull i sin trav och det kommer ju ifrån styrka och att dom arbetar genom hela kroppen!
Det är bara att kämpa på!
Lycka till!

Sshameless skrev:
Hästen måste ju bli stark för att orka röra sig bra hela tiden....man tränar mycket tempoväxlinga, samla, öka, olika övningar i olika terräng....låt hästen vila lite efter hårda träningar eller flera dagars träningar så den kan återhämta sig och sätta muskler!
Om man kommit tillräckligt långa kan man lära passage så hästen blir mer schwungfull i sin trav och det kommer ju ifrån styrka och att dom arbetar genom hela kroppen!
Det är bara att kämpa på!
Lycka till!

:bow: :bow: :bow: ;)

kallstrom skrev:
Ja håller ju med dej så det finns ju inget att tjafsa om.
haha sorry, läste inte så noga ;)....tänkte att du menade att man skulle rida framåt utan att länga steget, och det skulle ju bli lite konstigt :rofl:

Fitness skrev:
Hur kan man förbättra hästens trav?
Har hört att man kan förbättra den med långpisk men det är väl bara en tillfällig förbättring iaf?
Men förbättra menar jag - få bättre steg, bättre, scvung - ja en snyggare trav helt enkelt.

Bommar som ligger lite ovanför marken (ca. 20 cm). Variera avståndet -längre och kortare avstånd.

Liknande trådar

Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 363
Senast: super
·
Dressyr Någon som har några kloka råd om ni skulle rida en häst som skjuter ut ena bogen (i detta fallet vänster bog) när ni rider? Stor och...
Svar
14
· Visningar
1 866
Senast: JohannaB
·
Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
21 464
Senast: Nevermind
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 478

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?

Hästrelaterat