Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

H
Dressyr Slutan som rids halvt igenom, det måste väl vara diagonalsluta??? På stallbacken står det bara sluta, men vad jag vet så brukar man...
Svar
9
· Visningar
1 323
Senast: PrinceFair
·
Dressyr Hej! Mitt problem är att jag har så himmla svårt att sitta ner i traven. Så jag tänkte så här, jag måste träna mer på min balans! Så...
Svar
16
· Visningar
1 377
Senast: Fragile
·
S
Dressyr Hur tänker du och vilka hjälper ger du i vilka ögonblick när du rider en hörnpassering?? Vart lägger du vikten?
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 704
Senast: Lord Owen
·
G
Dressyr Hur är det egentligen, är det tillåtet med ledade stigbyglar (tex. Sprenger) när man tävlar dressyr? Har alltid trott att det inte...
Svar
3
· Visningar
929
Senast: PrinceFair
·
Dressyr Min häst blev ett tag tömkörd av en mycket duktig tränare :bow: Hon blev så himla mycket bättre och starkare av det och såg otroligt fin...
Svar
3
· Visningar
1 020
Senast: Susan
·
C
Dressyr Tjooo:) ska för första gången ut på staketträning med min häst. Dock undrar jag om någon vet om man typ behöver vita eller ljusa...
Svar
2
· Visningar
815
Senast: Zandrizzz
·
C
Dressyr Jag har nu ridit samma häst sen aug. Och i dressyren tycker jag vi inte har kommit så långt. Jag har börjat fatta hur jag skall få...
Svar
7
· Visningar
1 071
Dressyr :confused: Det har med ponnyer bland storhästar är besvärligt... Jag har anmält mig till klubbens dressyrtävling på min fjordning (ca...
Svar
11
· Visningar
995
Senast: Zandrizzz
·
S
Dressyr En häst som tävlas i distans går för det mesta inte en enda sekund i en form som vi dressyrtanter anser som en riktig form. Utan de går...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 149
Senast: Lord Owen
·
F
Dressyr har ett mål att kvalla in till fjordhäst SM 2008!:angel:måste då ha ridir tre ritter med minst 55%.skulle villja veta vad hästen måste...
Svar
2
· Visningar
1 863
Senast: keramin
·
Dressyr Okej, vet ej om detta är rätt forum... Jag har en 18-åring valack som idag inte rids varje dag (Min syrra tar hand om honom och har 4...
Svar
8
· Visningar
1 142
Senast: Simply me
·
M
Dressyr Hej! Jag har nyligen blivit medryttare på en stor häst, trots att jag är så liten som jag är, jag är bara 152 cm, 13 år... Lite lite, i...
2
Svar
20
· Visningar
2 330
Senast: Mira_love
·
O
Dressyr En av mina kompisar påstår att hennes tränare säger åt henne att berömma hästen när de rider förvänd galopp och den byter, trots att det...
2
Svar
28
· Visningar
2 392
Senast: My Beauty
·
Dressyr Jag har ett sto på 7år som är ca 168cm hög. Själv är jag 157cm. Hon har den senaste tiden varit superhärlig i dressyren - haft bra form...
Svar
15
· Visningar
1 531
Senast: Victovie
·
B
Dressyr läste i en tråd om muskelbyggnad att hästen inte ska gå i form när den klättras, men jag fattade inte riktigt varför. är det inte...
Svar
13
· Visningar
1 413
Senast: Immer
·
Dressyr Har en ponny med "nätt" bakdel och har hört att den ger ett maffigare intryck om man gör en inbakad fläta över svansroten (dvs man...
Svar
15
· Visningar
1 668
Senast: ConnyPonny
·
Dressyr Idag när jag red dressyr så förböjde sig pållen i galopp på volten. Ställde henne då utåt och emellanåt rakriktade så att hon inte...
Svar
7
· Visningar
865
·
L
Dressyr Hur ska man veta att hästen arbetar ordentligt med bra bakbensaktivitet och välvd rygg? Det här med ryggen har vi ju nyligen diskuterat...
Svar
3
· Visningar
899
·
Dressyr En ponny på min ridskola, får man ganska lätt att böja på nacken och arbeta rätt, men oftast bara under böjda spår. Har ni något...
Svar
2
· Visningar
860
Senast: Lord_Calvert
·
Dressyr Hej! Jag tränar en B-ponny, islandshäst i banhoppning och vi är ganska nya på området. Jag är medlem i en stallklubb som annordnar...
Svar
2
· Visningar
818
Senast: elin.hs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024