Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Z
Dressyr Hejsan! Vad anser ni är bäst att göra när man skrittar av om hästen har svårt att skritta lugnt; Korta tyglar och kortare skritt...
Svar
12
· Visningar
1 115
Senast: moonlightgarden
·
J
Dressyr Vad är skillnaden mellan arbetstrav och mellantrav.....:confused: Kan någon förklara ...vi har nämligen suttit och funderat /...
2
Svar
24
· Visningar
2 262
Senast: Zandrizzz
·
G
Dressyr Hur håller man tyglarna i ett kandarträns??Det är ju två tyglar.. :crazy: ska prova rida i det men måste vete hur man ska...
2
Svar
21
· Visningar
1 898
Senast: guzzi my love
·
Dressyr När min häst travar i bra takt och tempo enligt min tränare känns det som om hon travar väldigt långsamt. När hon travar i ett tempo som...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 190
Senast: malinsky
·
S
Dressyr Behöver hästen gå med nacken som högsta punkt för att komma till riktigt arbete och en korrekt form?? Beskriv en häst i...
2
Svar
31
· Visningar
2 960
Senast: **Lina**
·
Dressyr Ser man redan från början - även om hästen inte är spec mycket utbildad om den har "de där steget" eller är det något som hästen...
Svar
6
· Visningar
874
Senast: Centaur
·
F
Dressyr Har ett tre årigt hbl sto som jag inte hade planerat att delta med i 3-års testet. Mkt pga ointresse från min sida men efter mycket...
Svar
2
· Visningar
929
Senast: hahaha
·
L
Dressyr Jag ska börja rida lektion regelbundet igen efter ett längre uppehåll, och skulle därför vilja ta tillfället i akt att rådfråga er lite...
Svar
15
· Visningar
1 057
Senast: lektra
·
H
Dressyr Jag letar nya ridstövlar men har problem med att hitta några som är tillräckligt höga. Undrar om nån vet någon modell där jag inte...
Svar
3
· Visningar
932
Senast: Jochanda
·
Dressyr Får man tävla ungponny om man är över 18? Det finns väl ingen åldersgräns för hur länge man får tävla ungponny? Får man bara tälva i...
Svar
4
· Visningar
1 233
Senast: Gilette
·
Dressyr Jag har väldigt länge haft problem med att sitta rätt... Lutar mej lite framåt, tittar ner, sänker händerna och ofta trampar jag inte...
Svar
5
· Visningar
983
Senast: Sonita
·
Å
Dressyr Ursäkta stavningen, men jag har inte tyskt "y"...:crazy: I alla fall, hur sätter man ihop ett program med musik som stämmer med...
Svar
3
· Visningar
12 073
Senast: Lancet
·
F
Dressyr Är sluta som en skänkelvikning fast med hästen felställd??? Vilka är hjälperna för sluta?? Rider en häst som kan sluta men själv...
Svar
14
· Visningar
1 103
Senast: axel
·
F
Dressyr Hur ska jag veta om hästen arbetar bra med bakben och rygg? De flesta hästar arbetar väl inte rätt automatiskt? De är väl egentligen...
2
Svar
24
· Visningar
1 566
Senast: Dreamer
·
L
Dressyr hej! jag vill bara höra lite vad ni tycker. red Lätt B:1 för en vecka sedan och fick 60% måste då säga att det är min andra...
Svar
17
· Visningar
1 842
S
Dressyr såg i ett ryttarmeddelande från lokal/regional. (visserligen hopp) "Veterinärkostnad XXX kr" på lokala tävlingar har jag ej...
Svar
2
· Visningar
752
Senast: __Stilett__
·
Dressyr Varför nickar alla ryttare med huvudet när de rider dressyr (sitter ner i traven)?? De gör ju det inte lite utan mycket, varför då...
2
Svar
28
· Visningar
3 215
Senast: Immer
·
J
Dressyr Nu är det såhär att jag ska börja tävla igen efter ett långt uppehåll, denna gången i dressyr (ponny) till och med regional nivå ;) ...
Svar
5
· Visningar
930
Senast: Jonnaa_h
·
S
Dressyr Hur lång uppvärmning brukar ni ha på hästarna innan ni börjar med några direkta övningar? En häst som jag rider på ridskolan nu behöver...
Svar
11
· Visningar
1 208
Senast: shampiz
·
F
Dressyr Hur går hästen i en öppna?? Hur vet man om hästen går i öppna eller bara böjer in halsen och fuskar??? (om man rider öppna längs väggen)
Svar
3
· Visningar
743
Senast: Fitness
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Utreda för allergi eller inte
  • Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023