Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

D
Dressyr Ökad skritt Kan någon beskriva hur en ökad skritt i LB/LA program ska se ut. Självklart förstår jag att hästen ska kliva på och trampa...
Svar
3
· Visningar
815
Senast: lilith
·
Dressyr Min fråga till er som vet, är om man får har brodyr/reklam på vitt schabrak vid lokal dressyrtävling, (Schbraket är vitt med blått...
Svar
10
· Visningar
3 974
Dressyr Hur samlar man traven? Så att hästen bibehåller samma takt, och istället för att länga steget lyfter benen högre eller hur man ska...
2
Svar
38
· Visningar
3 476
Senast: Gilette
·
D
Dressyr När jag rider sidvärtsrörelser, (speciellt i sk. vikning men även i vissa skolor, i dessa fall åt vänster, puttar jag gärna över vikten...
Svar
3
· Visningar
764
Senast: lisa
·
E
Dressyr Hej! Min häst har problem med att skritta efter man har galopperat. Det går lixom inte. Han bara taktar och stressar. Det är lite...
Svar
6
· Visningar
733
Senast: Montéryttare
·
C
Dressyr är det någon som har något bra tips på hur man kan bygga muskler i ryggen och så att hästen orkar bära upp sig mer på bakbenen?? inte...
Svar
4
· Visningar
844
Senast: cleopatra
·
L
Dressyr Berätta om speciella regler som står i TR för non som aldrig har tävlat dressyr.Vill veta!:confused:
Svar
2
· Visningar
1 012
Senast: PrinceFair
·
Dressyr Jag har haft min häst i lite mer än 1 ½ år nu och hon har precis börjat få upp konditionen och musklerna efter över 6 månaders sjukdom...
Svar
7
· Visningar
803
Senast: zeus
·
Dressyr Nu har jag många funderingar kring att förhålla med sätet! Jag har läst mycket om det bl.a. i Dressyr med Kyra och Ett med hästen av...
Svar
6
· Visningar
1 032
Senast: Jessica
·
Dressyr Jag har en häst som är en f.d. travare, men som har goda möjligheter att gå i bakbensform och arbeta på det sättet. Han har inte blivit...
Svar
6
· Visningar
873
Senast: danilo
·
Z
Dressyr Min häst vill gärna gå lite högerställd hela tiden. Han har lättare att ställa höger än vänster. När jag försöker rakställa känner jag...
Svar
4
· Visningar
1 574
Senast: Susan
·
Dressyr Hej! Som rubriken antyder har jag lite problem meed avbrott från galopp. Avsaktning till skritt funkar ok, i ganska bra form, men med...
Svar
7
· Visningar
1 017
Senast: Breccia_
·
S
Dressyr När fattar man galopp? Alltså var i det yttre bakbenets steg är det mest idealiskt att göra fattningen? Skiljer det mycket på outbildade...
Svar
4
· Visningar
782
Senast: Sirisiri
·
Dressyr Hälta är väl fortfarande diskvalificerande i dressyr antar jag, eller? (har väl inte läst något dressyrTR de senaste typ 10 åren :angel...
Svar
4
· Visningar
850
Senast: ameo
·
Dressyr Började träna öppna igår på lektionen. Men vi fick inte till det. Hästen blev förböjd och bakdelen kom inte med. Hur störande som...
Svar
6
· Visningar
2 325
Dressyr Nu behöver jag råd igen! Jag rider en jätte fin häst, som är väldigt känslig och VÄLDIGT pigg. När man hoppar är detta inget problem...
Svar
13
· Visningar
2 010
Senast: guzzi my love
·
N
Dressyr Mitt halvblod på 9 år har inte varit tävlad innan.. Jag skulle vilja komma ut och tävla med henne och det skulle i så fall vara i...
Svar
9
· Visningar
1 097
Senast: Ganesco
·
G
Dressyr Hej!! Min sköthäst hänger i höger tygel ibland när jag rider honom.Jag vet inte varför och hur jag ska göra för att få honom att...
Svar
2
· Visningar
803
Senast: Cut3Leo
·
Dressyr Hej! Jag vet inte om den har tråden ska ligga här, men de får flytta den isf. Jag har problem med min sits! Jag vet inte vad jag ska...
Svar
10
· Visningar
845
Senast: onils
·
Dressyr Mitt sto går bra i skritt och trav men i galoppen orkar hon inte riktigt än. Vill ha bra tips hur man stärker galoppen på ett bra...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
9 463
Senast: guzzi my love
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar