Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Jag har stora problem med min hästs rumpa i höger varv i galoppen :crazy: . Problemet är att hon skjuter in rumpan innanför spåret...
Svar
7
· Visningar
1 127
Senast: Sass
·
M
Dressyr Har sökt i de andra trådarna men ej funnit ngra regler om stigbyglar. Är det tillåtet att rida i sk. quick out? Sånna som fäller ut sig...
Svar
3
· Visningar
1 286
Senast: suisyola
·
Dressyr Jag har ostadig underskänkel och trampar inte ner hälen ordentligt, något tips?? Vad gör man de dagar då hästen är fullkomligt...
Svar
8
· Visningar
1 876
Senast: Gilette
·
Dressyr Har ni sett de nya dressyrprogrammet LB:0? Ett nytt program för 20x40 bana! :bump: Verkar vara ett riktigt roligt program med lite...
2
Svar
34
· Visningar
4 748
Senast: toughcookie
·
L
Dressyr Jag har en häst som blir ganska stark vid vissa tillfällen. Jag har ridit henne på ett vanligt tränsbett, har något tips på annat bett...
Svar
7
· Visningar
1 223
Senast: PrinceFair
·
Dressyr Kan nån förklara för mig vad som ingår i det lägsta dressyrprogrammet och vad det kallas? Är det Lätt D då eller? Berätta gärna hur...
Svar
11
· Visningar
8 084
Senast: Frajda
·
C
Dressyr HEj!! När jag rider min ponny så går det jätte bra, men sen när ja släpper spöt så dör han nästan. han börjar trava på långsamt...
Svar
10
· Visningar
1 199
Senast: Lavinia
·
L
Dressyr jag förstår inte det här, är det så att olika program i dresyr är olika klasse eller va ? jag fattar inte vad innebär tex. medelsvår i...
Svar
2
· Visningar
818
Senast: gamila
·
F
Dressyr Hej! Jag har inte TR hemma men har lite funderingar kring det här med kandar... * När är man tvungen att ha kandar? (från vilken...
Svar
2
· Visningar
740
Senast: Victovie
·
Dressyr Ja se rubriken. Någon som har nått bra svar? Sen oxå, hur vänjer man hästen med att ha två bett i munnen? Inget prat om vad ryttaren...
Svar
19
· Visningar
1 823
Senast: Lickety
·
L
Dressyr Är det någon som skulle kunna hjälpa mig ,har sökt med ljus och lykta efter hjälperna till piaff!men inte hittat det.Så nu försöker jag...
2
Svar
22
· Visningar
3 814
Senast: litenmama
·
Dressyr Får man ha läderstövlar med snörning när man tävlar dressyr?:confused:
Svar
2
· Visningar
996
M
Dressyr Min häst har verkligen inget tålamod att stå stilla i halten, max 2-3 sekunder sen bara måste man ju röra på sig! man kan ju inte stå...
Svar
9
· Visningar
1 154
Senast: MariaAhmira
·
Dressyr Har ej TR tillgängligt och har inte tävlat så mycket dressyr. Men nu till våren hade jag tänkt ta ut min hopphäst på dressyrbanan...
Svar
4
· Visningar
939
Senast: EB_
·
K
Dressyr Har hört grunkas om att unghästklassen i dressyr är borttagen, stämmer det? När jag tänker efter så såg jag ingen ungponny på de...
Svar
7
· Visningar
1 047
Senast: EB_
·
T
Dressyr Jag skulle gärna vilja få tag på en tränare att rida för på min medryttarhäst men jag vet inte hur man får tag på en. Hur gör man när...
Svar
2
· Visningar
643
Senast: Rumpnissen
·
S
Dressyr undrar om någon vet om man får tävla dressyr på hackamore. Har testat det på min häst och hon blev mycket harmoniskare och roligare att...
2
Svar
35
· Visningar
2 266
Senast: PrinceFair
·
E
Dressyr Hur ser "rätt form" ut, för en - hyffsat omusklad häst som inte orkar bära sig ordentligt än? Hur uppnår man den? Vad kan man...
Svar
14
· Visningar
1 386
Senast: Madick
·
A
Dressyr Är medryttare på ett halvblodsto som jag rider mycket dressyr med. Jag har ett problem det är att hon är väldigt stel och svår att...
Svar
13
· Visningar
1 139
Senast: Elisha
·
Dressyr Vad är TR? Förstår att det handlar om regler och ddefinitioner av program, men vad betyder förkortelsen och var kan man få tag på...
Svar
2
· Visningar
738
Senast: Elin_B
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka