Nya LB:0 verkar jättekul!

Sv: Nya LB:0 verkar jättekul!

Inte mig veterligen...Nu är det 100 år sedan jag red själv, men jag har genomlidit de flesta programmen upp till msv under de senaste åren som åskådare.

Jag har för mig det, det var det enda (förutom halterna) jag fick riktig bra poäng på när jag tävlade det med min ponny :p

Jag tycker det verkar vara en riktigt trevlig övergång från LC. "Ökningar" på långsidan (möjlighet att ta hjälp av väggen...) och halten långt borta från hästätande domarbord. Halvvolterna ger möjlighet att kolla böjning/eftergift, halvhalt med hästen mer eller mindre parallell med långsidorna, böjning/eftergift åt andra sidan, vändningen rätt över ger möjlighet att kolla rakriktning och hur vändningarna till och från väggen rids.

Jag tycker det verkar som om detta är komponerat av någon som både lyckats göra det väldigt lätt att rida igenom och samtidigt ganska svårt att rida väl.

Lena_B skrev:
Jag tycker det verkar vara en riktigt trevlig övergång från LC. "Ökningar" på långsidan (möjlighet att ta hjälp av väggen...) och halten långt borta från hästätande domarbord. Halvvolterna ger möjlighet att kolla böjning/eftergift, halvhalt med hästen mer eller mindre parallell med långsidorna, böjning/eftergift åt andra sidan, vändningen rätt över ger möjlighet att kolla rakriktning och hur vändningarna till och från väggen rids.

Jag tycker det verkar som om detta är komponerat av någon som både lyckats göra det väldigt lätt att rida igenom och samtidigt ganska svårt att rida väl.

Håller med helt! :D

Lena_B skrev:

Jag håller absolut med om det, tycker bara att det är synd att arrangörerna verkar ha missat detta program. Jag vill verkligen debutera min sjuåriga "unghäst" i det men det finns tyvärr inte ute i några proppar än............

LB:1 är det ju nästan ingen skillnad på. Det ända nya är ju att det är vänd över ridbanan i början sen är det ju det gamla programet. Så jag tycker inte att det ser så mycket bättre ut.

tycker som många andra att det verkar ganska tråkigt att bara rida längs fyrkantspåret men det känns lagom okomplicerat iaf.
men har inte sett att det kommer på några tävlingar..?

LB:0 ska väl vara med i Division 3 lagdressyr iaf, har jag för mig. Då borde man ju kunna starta individuellt också på de platserna som har lagtävlan?

Kom på att det nog var så men kommer inte in på förbundets hemsida just nu.
Någon som vet när div3 går?

Liknande trådar

Dressyr Hej! Det börjar närma sig min fösta klass i LB:1 i dressyr men även min första tävling utan med min medryttarhäst. Och nervositeten...
Svar
6
· Visningar
2 849
Senast: Amanda_F
·
Dressyr Har startat en LC:1 och två LC:2or nu och insett att det kanske inte riktigt var min grej. Visst, LC:2 var väl hyfsat roligt att rida...
Svar
5
· Visningar
1 901
Senast: Tussinussen
·
Dressyr I LB:0 är det ju förlängd steglängd på långsidorna. Men nu till saken, hur ska ett sådant moment utföras? Jag har en ponny som verkligen...
Svar
8
· Visningar
1 217
Senast: minschamamman
·
L
Dressyr Hej! Startade LC:1 i höstas och tänkte starta även det i vår. Men så såg jag att de hade med ett nytt program, LB:0. Detta verkade ju...
Svar
2
· Visningar
901
Senast: toughcookie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka