Hjälper för Piaff......

Sv: Hjälper för Piaff......

Utan att blanda in en massa om vad hästen/ryttaren ska kunna och inte kunna etc.etc.etc så är svaret på din fråga ngt förenklat detta: handen samlar (dvs går inte framåt) du rätar upp dig ngt, fixerar sätet, samlar med överlåren (utan att knipa) och ger för det mesta växelvis skänkel (men inte för starka för då börjar mga svajja)

Sv: Hjälper för Piaff......

Tack för rådet!
Jag ville bara ta reda på hur man gör innan vi ska påbörja detta och det är bara några av hästarna som klarar detta och rider endast under lektionstimmen är annars på ett annat stall.
ha det så bra/:)

Liknande trådar

Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
21 459
Senast: Nevermind
·
Samhälle Ponera att en person försvinner i området där du bor. Kan du tänka dig att hjälpa till att söka efter personen ? Jag tänker organiserade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 685
Senast: co-SMAD4
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 302
Senast: Gunnar
·
Hemmet Här kanske finns någon som är kunnig på porslin, som kan hjälpa till att identifiera vad det här är för serie? Jag fick en bild skickad...
Svar
8
· Visningar
441
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka