R
Raderad medlem 149524
Fast jag VET att det är helt menings löst så jag kommer inte försöka.Jodå - jag tror du kan det även om det inte känns så just nu.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast jag VET att det är helt menings löst så jag kommer inte försöka.Jodå - jag tror du kan det även om det inte känns så just nu.
Det tror jag med. En (eller egentligen flera) av de roligaste, härligaste och mest allmänbildade människor jag känner har ”bara” gymnasieutbildning. Jag känner folk som inte ens har det men som klarat sig ändå. Har du tex kikat på eller varit i kontakt med moha frikraft? Inte för att du ska bli som hon och ni har säkert helt olika begränsningar, men där har du en människa som inte trodde det var möjligt men som ändå lyckats med saker på ett enastående sätt. Och de flesta av oss lyckas inte enastående, vi bara går igenom livet och försöker vara nöjda med det, utbildade eller inteFast @L(i)FE - du HAR redan hjulpit och hjälper många, genom att dela med dig av dina upplevelser bland annat här på buke, och att skriva öppet om psykisk ohälsa, och bidra till mera info och mindre stigma kring det. Jag har iaf lärt mig jättemycket av att läsa vad du skriver, och fått många verktyg som gör så jag kan bemöta andra med liknande problem på ett bättre sätt.
Och jag är SÄKER på att du kommer fortsätta med att hjälpa andra människor, oavsett vad ditt framtida yrkesval blir.
Fast det handlar inte om att jag inte tror att det är möjligt. Utan att jag är dum i huvudet som ihuvud taget trodde att jag kunde bli nånting som hjälper andra och att uppen bart så var det vad andra menade fast dom försökte att säga att det är "psykiskt tungt" fast det handlade om att JAG inte duger fördet. Såklart efter som att jag aldrig duger och att allt jag gör är fel.Det tror jag med. En (eller egentligen flera) av de roligaste, härligaste och mest allmänbildade människor jag känner har ”bara” gymnasieutbildning. Jag känner folk som inte ens har det men som klarat sig ändå. Har du tex kikat på eller varit i kontakt med moha frikraft? Inte för att du ska bli som hon och ni har säkert helt olika begränsningar, men där har du en människa som inte trodde det var möjligt men som ändå lyckats med saker på ett enastående sätt. Och de flesta av oss lyckas inte enastående, vi bara går igenom livet och försöker vara nöjda med det, utbildade eller inte
Men har någon sagt det menar du? Det är psykiskt tungt att hjälpa andra, men det är klart du kommer klara det. Tänk på hur det var när du började rida igen, man galopperar inte direkt utan måste lära sig grunderna på ett nytt sätt för att komma dit man vill. Igen; det löser sig, Ja just nu är dina resurser begränsade personligen pga ditt svajiga (vilket de flesta har men inte lika svajigt) mående. Men i slutändan har du en trygg plats att landa på vad du än gör. Behövs det så landa där ett tag då, och gå vidare när du mår som du gjorde i början av tråden! Du är inte dum i huvudet och det är jättebra att du sonderar terrängen för framtiden, men sätt de mindre målen först! Tex en kurs på gymnasiet, eller en termin. Man behöver faktiskt inte läsa vidare ens för att hjälpa andraFast det handlar inte om att jag inte tror att det är möjligt. Utan att jag är dum i huvudet som ihuvud taget trodde att jag kunde bli nånting som hjälper andra och att uppen bart så var det vad andra menade fast dom försökte att säga att det är "psykiskt tungt" fast det handlade om att JAG inte duger fördet. Såklart efter som att jag aldrig duger och att allt jag gör är fel.
Det går liksom inte att gå genom livet och försöka att vara nöjd meddet ifall man iprincip är som djävulen som bara förstör allt och alla.
Fast en skillnad kanske att andra tyckte att hon kunde bli sjuk sköterska? Och hon kanske inte bara var värde lös i allaandras ögon?
Jag tycker din tråd har varit kul att läsa och följa och tycker att du har rimliga tankar om din framtid.Det är ju flera här som tycker att jag inte ska det blandannat så skrev du att jag har rätt att jag inte ska sikta på att "hjälpa" andra. Som jag var pattetisk och dum i huvudet och skrev att det var det som jag verkligen ville göra.
Men jag har in sett igår och idag att det var idiotiska drömmar bara för att jag heltenkelt inte skulle klara nånting sånt. För att det heltenkelt är fel på själva MIG det är själva JAG som aldrig duger o avsett vad det är om. Inte "bara" om tillexempel skolan utan allt medmig bara förstör allt och gör allt fel. Själv klart säger ingen rakt ut att jag ÄR så fel och att jag inte borde finnas men jag är ju inte SÅ dum i huvudet så att jag inte märker det.
Fast det stämmer och jag vet att det stämmer.Nu är du inte snäll mot dig själv och det du skriver stämmer inte.
Du verkar ha ångesttankar, nu ger jag dig ett råd i all välmening. Ta en paus från datorn och gå och mys med din hund.