Sis och dom som jobbar där

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej allt det som du skrev fattar jag också!
Men jag tycker att man för minskar det som BRUKAR räknas som brott om man skriver:

Som att det bara råkar bli så om man är stressad. Men alltså jag kan lova att domflesta NORMALA människor skulle INTE göra såna brott mot nån pågrund av att man är stressad utan då är det nog nåt som är FEL på den personen.
Jag tycker ärligt att det är sjukt skrämmande att många INTE tycker att det är helt fucked up.
Somsagt JA jag fattar att dåliga arbets villkor osv gör så det är större risk för sämre vård och sånt. Men från det till att rakt av ut sätta andra för över grepp är det VÄLDIGT stor skillnad tycker jag.

Fast det är ingen som säger/skriver att det är okej med övergrepp av något slag. Utan svaren handlar om varför det kan bli så, vilket också kan vara en förklaring som på sikt kan leda till en förändring.

Övergrepp är sannolikt betydligt mindre vanligt än att de placerade inte får den vård de behöver.

Båda problemen behöver upphöra.
 
Jag har delat ut lite varningar och känner att det mesta väl är färdigdiskuterat här.

Det finns inga enkla svar och en mängd mer komplexa har väl getts flera gånger, tror inte vi kommer så mycket längre med ämnet i den här tråden.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 865
Senast: Gunnar
·
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
839
Senast: Gunnar
·
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 508
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 372
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp