Tips på poddar tv program och youtube?

Jag lyssnar jättemycket på youtube och poddar där de läser historier från reddit, tex entitled people, relationships, choosingbeggars, nice guys, am I the butthole mm, men de är tyvärr på engelska. Annars tycker jag att de är jättebra för det krävs inte mycket koncentration för att följa med och de är oftast så pass korta att det inte gör något om man missar något. Plus att det är mer lättsamt och roligt att lyssna på när man inte vill lyssna på något mer seriöst som tex true crimes
 
Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen streaming tjänst som kostar pengar!
Det måste vara liksom "lätta" saker. Så tillexempel true crime som jag brukar lyssna och kolla på ibland eller poddar om dåliga händelser osv som olyckor eller sånt funkar inte.
Jag gillar endel historia men då är det ju ofta krig eller mord eller såna saker så det funkar inte nu 🙃
Några saker som jag kan kolla på nu är några youtube kanaler som är familje vloggar ifrån familjer som har många barn. Som brukar göra som glada och "lätta" vloggar. Och även en familj i England som har ponnyer som tjejen tävlar mycket med och dom har byggt ett stall osv så endel av dom videorna kollar jag på också.
Sen så gillar jag Antik rundan och Det sitter i väggarna på svtplay. Men jag har redan sett alla som finns nu tror jag men såna program liksom.
Och lyssna på så brukar jag mest lyssna på p3 dokumentär och p3 historia och nån historie podd som jag inte minns namnet men dom funkar iallafall inte nu.
Men kanske kan ge lite tips vad jag gillar iallafall. Och somsagt det får inte vara om "neggativa" saker. Youtube kan funka på engelska men inte poddar och sånt.
Jag skulle upp skatta jätte mycket om nån har bra tips som kan få tiden att gå lite!
"Så funkar det" i SR 1 s podarkiv, och samma killars "Fråga Anders och Måns" gratis på Spotify mfl. Mycket trivsam underhållning med lite allmänbildning och humor på självbekostnad, inte hån av andra. Finns -massor- av avsnitt 😁
 
Om du lyssnar på engelska kan jag varmt rekommendera BBCs "You're Dead to Me", lättsam och allmänbildande historiepod med frågelek på slutet av varje avsnitt. Tar upp även lite mer okända kulturer och handlar sällan om krig.
 
Du gillar Dett sitter i väggarna tror jag? Nya säsongen började förra söndagen om du inte redan vet det 😃.
Ja det gör jag och jsg skrev det i första inlägget men du kanske missade det 🙂
Men ja jag har sett det nyaste av det nyss. Och dom två som hade det huset som dom var i idag eller speciellt denena hade en jätte mysig röst och dialekt som var som skön att lyssna på så det var bra!
Bara synd att det var en person som dom pratade mycket om som hade ett triggande namn men men. Det är iallafall ett av mina favvo program för att det brukar ofta vara så mysigt och så!
 
Om du lyssnar på engelska kan jag varmt rekommendera BBCs "You're Dead to Me", lättsam och allmänbildande historiepod med frågelek på slutet av varje avsnitt. Tar upp även lite mer okända kulturer och handlar sällan om krig.
Nej jag orkar inte lyssna på engelska tyvär men tack för tipset ändå!
 
Jag kan verkligen inte lyssna på romaner, men för mig fungerar biografier och mer "reportage"-liknande böcker på 1-1,5x hastighet, annars tappar jag fokus direkt.
Snabbare tempo på böcker, poddar osv gör underverk när det blir trist. Jag läser ju aldrig någonsin så sällan som de gör i ljudböcker. Varför ska jag då lyssna så långsamt, tänker jag 😂 men de som hör mina turboljudböcker skrattar gott åt mig.
 
Snabbare tempo på böcker, poddar osv gör underverk när det blir trist. Jag läser ju aldrig någonsin så sällan som de gör i ljudböcker. Varför ska jag då lyssna så långsamt, tänker jag 😂 men de som hör mina turboljudböcker skrattar gott åt mig.
Jag kanske är konstig men jag tycker om långsamt. Fast det måste vara bra långsamt liksom.
 
Ja det gör jag och jsg skrev det i första inlägget men du kanske missade det 🙂
Men ja jag har sett det nyaste av det nyss. Och dom två som hade det huset som dom var i idag eller speciellt denena hade en jätte mysig röst och dialekt som var som skön att lyssna på så det var bra!
Bara synd att det var en person som dom pratade mycket om som hade ett triggande namn men men. Det är iallafall ett av mina favvo program för att det brukar ofta vara så mysigt och så!

Jag läste och tänkte att du kanske menade till och med förra säsongen, så missuppfattning av mig 😁.

Åh, förstår det 🤗 men visst var det spännande och så gulligt med de gamla systrarna som fick återuppleva skolminnena 🥰. Jättebra program verkligen!!

Husdrömmar är med kul och kommande säsong kommer bli extra kul då de är I min hemtrakt och filmar en renovering men just Det sitter I väggarna är bättre just för all spännande historia tycker jag 😊. Likadant bara älskade jag programmet Det okända om du känner till det.
 
Jag läste och tänkte att du kanske menade till och med förra säsongen, så missuppfattning av mig 😁.

Åh, förstår det 🤗 men visst var det spännande och så gulligt med de gamla systrarna som fick återuppleva skolminnena 🥰. Jättebra program verkligen!!

Husdrömmar är med kul och kommande säsong kommer bli extra kul då de är I min hemtrakt och filmar en renovering men just Det sitter I väggarna är bättre just för all spännande historia tycker jag 😊. Likadant bara älskade jag programmet Det okända om du känner till det.
Ja det var jätte gulligt med dom gamla tanterna ❤️ Och att både dom och dom som bodde där verkade så glada att dom fick komma och kolla!
Därimot så började jag gråta för att jag började tänka på döden osv och om gamla människor osv. Men det var jätte gulligt när dom var där iallafall!
 
Ja det var jätte gulligt med dom gamla tanterna ❤️ Och att både dom och dom som bodde där verkade så glada att dom fick komma och kolla!
Därimot så började jag gråta för att jag började tänka på döden osv och om gamla människor osv. Men det var jätte gulligt när dom var där iallafall!

Ja verkligen, så kul att se ❤️. Ja visst...Men oftast-inte alltid- har de gamla ett annat synsätt än vi yngre och tänk vad de fått hänga med länge 🥰 men förstår. Det är ju inte oändligt ❤️
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 742
Senast: Gunnar
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 069
Senast: Rosett
·
Kultur Jag inser att det här kan vara ett ganska laddat ämne och lite av en kontroversiell åsikt från min sida, framförallt med tanke på...
2
Svar
35
· Visningar
2 892
Kropp & Själ Jag har en fråga hur jag ska bete mig mot just gällande hennes förhållande till hennes kropp och på bästa sätt stötta min allra bästa...
2
Svar
22
· Visningar
3 319
Senast: Qelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp