Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Vet inte om jag lagt denna rätt. Jag skulle vilja få tips hur jag lär mig och hästen att rida kort trav! Som det är nu har hon en bra...
Svar
3
· Visningar
800
Senast: karneol
·
L
Dressyr Jag har funderat lite kring hur jag kan förbättra min sits... och jag skulle vilja ha både kritik och kanske beröm från andra som...
Svar
11
· Visningar
1 114
Senast: lolouice
·
D
Dressyr Rider just nu i den Pfiff Amaretto. Men jag hamnar hela tiden i stolsits och skulle behöva en sadel som är böjd bakåt i sadelkåorna och...
2
Svar
26
· Visningar
2 335
Senast: __Stilett__
·
Dressyr Min häst är hopphäst enda in i benmärgen..vilket betyder att han alltid har rätt galopp. Har byter och fixar själv :) nu är det så att...
Svar
11
· Visningar
1 499
Senast: minimi
·
E
Dressyr Jag har ett problem, när jag galopperar sitter jag inte still med överkroppen utan gungar med hästen jättemycket. Något tips på hur...
Svar
3
· Visningar
1 446
Senast: Emmainc
·
S
Dressyr någon som har tips på skrittövningar? tror att jag provat på det mesta nu.. öppna/sluta/förvänd sluta, kan göra det "vart somhelst"...
Svar
9
· Visningar
809
Senast: Flyger
·
Dressyr Hörde på läktaren vid en klubbtävling för några månader sedan, då en häst skjöt ut baken åt vänster i halten, att man får avdrag/ännu...
Svar
12
· Visningar
1 382
Senast: Ylva
·
Dressyr Jag tror bestämmt att jag har missat nått.. LB:1 2006... :confused: Är det mycket ändringar i det, eller har de bara bytt namn...
Svar
3
· Visningar
762
Senast: PrinceFair
·
L
Dressyr I Torsdags på ridlektionen red jag i dressyrsadel för första gången och då öppnades en helt ny värld för mig!jag har alltid ridit i...
Svar
10
· Visningar
1 064
Senast: astronaut
·
T
Dressyr Ja, nu vil jag höra era åsikter om Allt som har med galoppombyten att göra :rofl: :rofl: . Hur började du ? Försök komma ihåg :angel...
Svar
7
· Visningar
825
Senast: dressyrryttare
·
Dressyr Jag sitter och tittar på dressyrprogram ur de högre klasserna. Vad jag förstår så följer St Georges efter Msv A och efter det...
Svar
7
· Visningar
2 297
Senast: malinsky
·
Dressyr Jag fick en fråga idag om varför man måste ha kandar i de högre klasserna och kunde inte riktigt svara på det. (Jag tävlar inte i de...
Svar
15
· Visningar
1 224
Senast: sara_den_rara
·
J
Dressyr Har en häst som jämt knuffar över mig på ytter sidan...i höger varv ....hur kommer man tillrätta med detta. Får inte igenom böjningen...
2
Svar
21
· Visningar
1 560
Senast: jjeg
·
Z
Dressyr Jag funderade på en sak som andra kanske tar som självklar....men here goes: När man rider dressyr på tävling och det är skritt på...
Svar
16
· Visningar
1 318
Senast: lektra
·
Dressyr Jag har gjort ett eget dressyrprogram, Lätt Linda:1 2006, för träning. :) :bump: Jag är inte säker på hur man brukar skriva...
Svar
9
· Visningar
1 481
Senast: lizan
·
Dressyr Hur går det till på en dressyrclearound? när får man clearound? om man ridit hela banan utan felridning, eller måste man ha ett visst...
Svar
12
· Visningar
1 147
Senast: Giccie
·
Dressyr vet eg. inte om den här tråden ska ligga här eller någon annanstans, moderator får flytta den om den ligger helt fel. jag har...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 784
Senast: lektra
·
D
Dressyr när hästen går i form har jag för mig att den ska söka nedåt med huvud och hals och sätta bakbenen undersig..... men om man inte har...
2
Svar
26
· Visningar
1 939
Senast: mackan
·
Dressyr Hej. Min häst går superfint i skritten och traven, riktigt bra form. Men i galoppen blir hon jättepigg och ibland slänger hon med...
Svar
12
· Visningar
1 085
Senast: mackan
·
Dressyr Vad har ni för Dressyr sadel?! Jag har man en Sübben Maestoso. Svart 17". Gjord 2004. :bump:
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 877
Senast: SoofieA
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar