Sv: Sadel

Finns det någon som har en åsikt om passier young champ?funderar på att köpa en sådan till min b-ponny och skulle vilja veta för-nackdelar........

Låna*

Jag har en Prestige Leonardo. Utprovad till pållan, jag gillar den, väldigt skön att sitta i. Tror att den är gjord i buffel och kalv... Svart så klart :D

Jag har en svart presitge top dressage. Köpte ny för drygt ett år sedan. Den är skön att sitta i men hal! Är missnöjd med lädret som blivit flammigt. Har bara använt prestige sadellotion. Vet inte om jag är helt nöjd har aldrig köpt någon dyrare sadel förut. Har inte så mkt att jämföra med.
/W

Lånar knapp

Har suttit i många sadlar men min Jaguar slår allt :love:

Konstigt att din sadel har blivit flammig... min prestige ser ut att vara i nyskick, den är ett år gammal nu.. inte en enda flamma...

Jag vet, frågade om detta där jag köpte den. En representant från Prestige var där och hon sa att hon hade sett värre. Jag kunde skicka tillbaka den till fabriken och så skulle de avgöra om den skulle göras om. Tyckte de inte att den var så farlig så skulle jag få betala all frakt själv. Behöll sadeln istället. Jag kan eventuellt ha varit för noga med att använda sadelotionen så att sadeln blivit övermättad. Vad använder du för sadelvård?
/W

En KenTaur Penelopa. Otroligt skön, passar mina långa ben perfekt.(vilket inte alla dressyrsadlar gör) Sitter som i en fåtölj.

Rider i en Prestige Venus D, den är underbar men funderar att byta ut den mot en Amerigo Classic eftersom jag är ÄNNU mer såld på den :P

Jag har en Kieffer Malmö, uttagen maj 2005, sadelmakaren gjorde mankmall på min häst, den är 18". alldeles underbar att rida i!:love: Utan tvekan den skönaste Kieffer sadeln, de andra är inte sköna.

Den andra hästen som jag rider just nu har en County 17", dunderskön! Bra "fjädring" och skön för rumpan! :love:

Jag har en Jaguar XKC gjord i juli eller nått.....sen har jag en stubben tristan lyx...vet inte hur gammal den e men inte ny iaf..hehe..

Jag har en Wintec isabell werth ! och den är den skönaste sadel jag någonsin ridit i!

hade nyss en Hubertus och en Euroriding. Båda är sålda.
Hubertusen var hård men annars ok i passformen.
Euroridingen var hemsk! snygg att se på men aaaldeles för djup sits, hård och riktigt obekväm att rida i.

Senast ändrad av en moderator:

Jag har oxå köpt en Wintec Isabell nu, den e på väg hem till mig.

Äntligen en sån sadel igen.....:love:

Jag har en brun KenTaur Medea. Helt underbar sadel, jag gillar det djupa sätet och dom mjuka vulstren :love:

jag ska absolut köpa en ny sådan i framtiden.
fast min ser nästan ny ut ännu :)

aysha skrev:
jag kör runt i en crown jessica, finns ingen bättre! :)

Åhh, håller fullständigt med!!! Har en jessica crown med luft som är den absolut bästa sadel som jag haft ngn gång!

Är även väldigt förtjust i Albion style som jag har till stoet.

Beauty_Boss skrev:
När vi endå är inne på sadlar.. tips på någon dressyrsadel som är Vid, gärna med bra knästöd, inte för rak o helst 16"? (lr 16,5")

Albionsadlarna är verkligen vida! Mitt sto är väldigt maffig över ryggen och de flesta andra märken var för smala i W. Men albionen ger henne verkligen utrymme. Så det kan vara värt att titta på! Hurvida de finns i 16" vet jag däremot inte.

Albion är extremt raka...... Hon skulle ju ha en som Inte var rak.

Jag har en Prestige Venus D, brun, så vacker! Och väldigt skön också, jättemjuk båda för mig och för hästen. :)

Liknande trådar

Dressyr Då hade vi fyllt våra 100 sidor i 17, så dags för nummer 18! Superpepp på träningsdag 2 idag🤩
12 13 14
Svar
279
· Visningar
19 692
Senast: MattiZ
·
Utrustning Hej Denna ponny har en schleese dressyr sadel som ligger bra, söker efter en liknande hoppsadel men i en betydligt billigare prisklass...
Svar
0
· Visningar
252
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
334
Senast: MJLee
·
Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
297
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Utreda för allergi eller inte
  • Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023