Sv: Sadel

Jag har en Henri de Revel (en sadel rätt och slätt men ändå skön, ligger nästan bra på alla ponnyer) och en Stubben Avalon (skön, inte alls så hård som Stubben sadlar har tendens att bli)

Jag hade en hubertus-flexline? tror dom hette så. Men den följde med lillponnyn då jag sålde honom. Nu vill jag ha tips på bra dressyrsadlar med DJUPA mjuka säten och bra stöd för skänklarna! Jag har nämligen inte hittat någon än

en jensen amiral som är special syd efter mig och hästen, svart med buffel och hjortskin..

och en Rössli som är gjord efter min mamma för ca 20 år sedan men funkar fortfarande utmärkt, tyvärr går det inte att ändra bommen på den, men passar ändå på de flesta hästar!

Jag har en Isabell Wintec. :love: :love:

Fick den av Fantasy här på buke och har aldrig suttit i en sådan skön sadel förut. Passar mig perfekt! :D :love:

Ja, helt extremt. Så nära kan man bara inte komma hästen utan att rida barbacka. Ska försöka spara pengar och köpa en ny. :idea:

Jo! fast den i läder är ännu bättre (känns ljupare, är inte) :love:

Dom har börjat sprida sig nu, de har man ju sett ;) :banana: även bland de stora proffsen

Hmm, kommer aldrig få råd med en i läder, är fattig student. Funderar på att köra budget varianten och renovera den jag har nu. Ska till sadelmakaren på torsdag och se vad hon säger om 'et. Den i syntet är ju inte allt för snygg, men , vem har råd att vara fåfäng? :D

ja har en M&N dressyr, köpte den begagnad. utprovat på pollen :) mrk brun.
å en frank bain dressyr svart som också e utprovad men för 13 år sen :d

Henri de Rivel dressyr special tror jag den heter. Ligger bra på hästen, men jag gillar den inte ngt vidare.

Han växer väl ur den snart får jag hoppas, så får jag råna ngn bank och köpa en ny åt honom.. förhoppningsvis en Amerigo :love:

Liknande trådar

Dressyr Då hade vi fyllt våra 100 sidor i 17, så dags för nummer 18! Superpepp på träningsdag 2 idag🤩
13 14 15
Svar
291
· Visningar
20 024
Senast: Piaff
·
Utrustning Hej Denna ponny har en schleese dressyr sadel som ligger bra, söker efter en liknande hoppsadel men i en betydligt billigare prisklass...
Svar
0
· Visningar
252
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
334
Senast: MJLee
·
Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
297
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur