Dressyrsnack nummer 18

Jag tycker det är kladdigt och bökigt men hon verkar helt klart reagera positivt. Tycker hon ganska snabbt började svara på ett mer önskvärt sätt på mina hjälper, även om hon fortfarande kan spänna sig ibland.
Känns mer positivt inställd och blir inte lika sur om jag behöver ge starkare hjälper.

Idag ville hon dock inte lämna uppsittningspallen för hon tyckte hon skulle få godis direkt😅
Får se om det kommer in fler sådana bieffekter eller inte🤪
Jag använder också mycket godis, men har inte så där superbra träningseffekt av det 😅 men däremot är att ta en godis och tugga den tydligt lugnande för den av mina som kan bli lite ängslig eller spänd. Och så gillar de såklart godis, så att få nåt gott kan aldrig vara fel.

(och jag uppfattar det också som att de älskar att få beröm, varför ett flyktdjur vars liv ska bestå av hästkompisar, mat och trygghet skulle gilla att jag jollrar med dem kan jag inte förklara men så länge det funkar så pratar jag massor. Om inte annat gillar jag att prata med dem liksom)

Jag använder också mycket godis, men har inte så där superbra träningseffekt av det 😅 men däremot är att ta en godis och tugga den tydligt lugnande för den av mina som kan bli lite ängslig eller spänd. Och så gillar de såklart godis, så att få nåt gott kan aldrig vara fel.
Jag tror det i vårt fall framförallt handlar om att bryta det där läget där hon är spänd och vi blir osams. Bra övningar i kombination med lite godis gav mig fler tillfällen att belöna rätt beteende, så att vi kunde komma ur den negativa spiralen. Men hon är väldigt glad i godis överlag. Jag handmatar dock väldigt sällan med godis för tycker hon blir rätt jobbig av det😅
(och jag uppfattar det också som att de älskar att få beröm, varför ett flyktdjur vars liv ska bestå av hästkompisar, mat och trygghet skulle gilla att jag jollrar med dem kan jag inte förklara men så länge det funkar så pratar jag massor. Om inte annat gillar jag att prata med dem liksom)
Min gillar också beröm! Syns jättetydligt på hennes öronspel att hon liksom blir helt mallig när jag blir jätteglad under ridpassen🥰
Vid någon brunstig period har hon tom blicit så till sig av muntligt beröm att hon sprungit och brunskissat i farten🫣🤪

IMG_5705.webp

Ingen influensernivå på oss direkt, jag red gårdagens lilla pass i mjukisbyxor, stickat och jophursskor 😂

Hur farao kan du rida i mjukisbyxor utan att få skav 😂 :confused: alla mina har sömmer på insidan som jag tycker är skit jobbigt
Oklart! De är rätt bylsiga så tror inte jag tänkte på sömmarna alls 😅 Får ju dock tillägga att detta var ett väldigt kort pass i skritt och trav för att kolla om han kändes fräsch, det hade kanske inte funkat ett längre pass. Men rider nästan alltid ut i mjukisbyxor och det brukar gå bra!

Oklart! De är rätt bylsiga så tror inte jag tänkte på sömmarna alls 😅 Får ju dock tillägga att detta var ett väldigt kort pass i skritt och trav för att kolla om han kändes fräsch, det hade kanske inte funkat ett längre pass. Men rider nästan alltid ut i mjukisbyxor och det brukar gå bra!
Jag får starka obehagskänslor bara av att tänka på att rida i mjukisbyxor :nailbiting:😅

Tråkig grej, ena snörningen på mina nya ridstövlar gick sönder under det 5e passet jag red i dem. Sjukt dålig kvalitet. Är den elastiska snörningen vid vristen som bara gick av helt plötsligt. Mailade åf och har inte hört ett knyst från henne. Har köpt nya (bättre) elastiska snören och lyckats tråckla dit så kan ju fortsätta använda dem. Men principen alltså. Får se om hon svarar senare. Utöver det här med snörningen så är jag nöjd med stövlarna, de är sköna och jag har inte frusit en enda gång hittills. Men kundbemötandet från hon Camilla är ju uselt..

Haha jag vet inte jag, min ridning hänger ju inte direkt på kläderna känner jag. Rider jag lektion har jag stövlar och ridbyxor men sällan annars.
Förr brukade jag alltid rida ut I mjukisbyxor med underställ om vintern. Väldigt skönt! Numera rider jag hela vintern i vanliga teddyfodrade leggins. Börjar tycka det är rätt skönt med oskodda byxor. Är verkligen sån jla periodare i vad jag tycker om att rida i😅.

Förr brukade jag alltid rida ut I mjukisbyxor med underställ om vintern. Väldigt skönt! Numera rider jag hela vintern i vanliga teddyfodrade leggins. Börjar tycka det är rätt skönt med oskodda byxor. Är verkligen sån jla periodare i vad jag tycker om att rida i😅.
Jag är inte så noga känner jag, jag behöver inte kläderna för prestationen så skoning är jag inte så kinkig med exempelvis, sen tycker jag att det är roligt att klä upp sig för träning men det är ju mer estetiskt. Ska jag ut i kylan på vintern är komforten viktigast, vägrar frysa!

Jag är inte så noga känner jag, jag behöver inte kläderna för prestationen så skoning är jag inte så kinkig med exempelvis, sen tycker jag att det är roligt att klä upp sig för träning men det är ju mer estetiskt. Ska jag ut i kylan på vintern är komforten viktigast, vägrar frysa!
Jag vill nog känna mig rimligt klädd eller vad jag ska säga😅. Klarar tex inte av att ha vinröda byxor och rosa schabrak oavsett om jag är ensam i ridhuset🙈. Blir som en tvångstanke. Men numera har jag vardagskläder och schabrak+benskydd i samma färgskala så behöver inte anstränga mig särskilt😁.

Jag vill nog känna mig rimligt klädd eller vad jag ska säga😅. Klarar tex inte av att ha vinröda byxor och rosa schabrak oavsett om jag är ensam i ridhuset🙈. Blir som en tvångstanke. Men numera har jag vardagskläder och schabrak+benskydd i samma färgskala så behöver inte anstränga mig särskilt😁.
Du hade dött av att se hur jag klär mig. Jag använder termo ridbyxor från Ullared, jag älskar dem! Och det schabraket som är rent plus samma med benskydden. Inte alla gånger jättemachat.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
586
Senast: Mli
·
Utrustning Hei, Ser etter dressyrsadel og kom i snakk med en som har Devoucoux. Hun påstår at 18 tommer er som en 17 tommer på andre saler. Hun...
Svar
3
· Visningar
471
Senast: zarmino
·
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 505
Senast: Krålus
·
Hästmänniskan Hej! Jag sålde min häst 2017 efter nästan 4 år tsm då jag ramla av rejält och tyvärr blev väldigt rädd. Från att ha tränat tsm och...
Svar
8
· Visningar
1 645
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka