Dressyrsnack nummer 18

Jag har, 45 år gammal, äntligen hittat kläder som är möjliga att röra sig i men som jag ändå inte fryser av att rida i 👍
Sen köper jag allt i svart så jag är väl rätt ”färgmatchad” om nu svart är en färg ;)

Zaczezz teddyfodrade ridbyxor var fjolårets bästa inköp, köpta i en storlek för stort så de inte sitter åt.
Hööks ridstövlar, lika igen i en storlek för stor.
Stickade ridvantar, som ligger på ett element och som bara används när jag rider en häst. Sen nya varma till hästen efter.
En parkas från Hööks. Älskar Uhip men den ängsliga valacken blir så bakrädd att jag gett upp att rida med den… :(
Och en infravärmare på stallgången så jag håller värmen mellan hästarna. Gör stor skillnad i mitt kallstall.
Kör också på svart i min klädsel, så matchar jag med alla schabrak ;) Har dock tyvärr, ett par gröna ridbyxor ( måste då matcha med rätt schabrak) blåa och vinröda, då blir det helt plötsligt lite jobbigt.

Jag vill nog känna mig rimligt klädd eller vad jag ska säga😅. Klarar tex inte av att ha vinröda byxor och rosa schabrak oavsett om jag är ensam i ridhuset🙈. Blir som en tvångstanke. Men numera har jag vardagskläder och schabrak+benskydd i samma färgskala så behöver inte anstränga mig särskilt😁.
Det är perfekt att bara ha grå och marinblå schabrak och samma färg på ridbyxor :D

För att komma tillbaka mot ridning börjat jag hitta ett bättre sätt att hantera Ts överspändhet.

Om jag longerar i början av passet så kan jag se när han slutar vara superspänd (dvs, när han börjar lyssna på kommandon). På detta sätt får jag en häst som emellanåt kan spänna till men släpper det igen. Så jag är mer van vid från tidigare. Vissa dagar behöver jag inte longera alls, men andra dagar tar det en bra stund.

Det enda mönstret jag kan se är att han är värre efter medryttaren ridit och om det blåser mer än 15m/s.

Jag har "alltid" haft brunt och blått i dressyren men svart/blått/rött när jag ridit i hoppsadeln. MEN nu har jag svarta ridbyxor, svart väst och ofta en grön tröja och gröna ridstrumpor... Min stallkompis sa häromdagen en kommentar angående det, att jag ofta har grönt på mig. Jag gillar att ha matchade kläder men det är nog inte så att jag dör om jag inte är ton-i-ton..

Men när jag skulle träna på Zture i helgen stod jag och valde mellan vitt och matchande grönt schabrak, det blev det gröna trots att han hade vita skydd..

Länk till min instagram

Men alltså din häst verkar ändå bra mer sprallig än min. Jag känner jag vill ha mitt silikon klister mot röven ifall det blir "bralla" när vi galloperar ute 😂 som idag med en Väldigt pigg häst som var väldigt popcorn under fötterna
Jag har ändå åkt av relativt sällan! Drar han igång sitter jag dock tyvärr lika löst även med klister i rumpan, min hoppsadel erbjuder inte samma support som dressyrsadeln 😂

Jag ska ändå erkänna att på lektioner är vi väldigt piffiga och matchande, och oftast även när jag rider själv i ridhuset, men det sker bara nån dag i veckan. Resten av tiden är jag ute i skogen eller möjligtvis på ridbanan eller galoppbanan. Ska jag köra intervaller är jag också lite mer seriöst klädd för det är bökigt annars. Skogsturer som vi gör mest av innebär rätt sjavigt klädd, fokus är varm!

Jag har dock en rätt imponerande schabraksamling, så antingen matchar jag schabraket eller så är jag klädd i mest svart.

Jag älskar ridtights. Måste vara ett av de bekvämaste plaggen som finns. Jag kan ha rena på mig hemma som mysbyxor.😂
Hatar också att frysa och på vintern blir det uhipkappa, fodrade tights, mh snowy riverstövlar, houdinitröja och sådana där tjocka ridtumvantar.
Har envisats att rida med fodrade fingervantar i alla år o frusit. Älskar mina tumvantar.
Vi red ut i em i den isande blåsten och gjorde det planerade galoppjobbet i skogen.
Frös ingenting.🙏🏻
Platina som är frusen av sig och hatar blåst fick ha dubbla ländtäcken. Ett i ull och ett vadderat reflextäcke ovanpå samt vadderad luva.

Gud vad tråkigt! Jag kommer troligen köpa ett par pga priset. Men herregud vad pinsamt att inte vara "service minded" och såna grejor skall verkligen inte gå sönder efter så lite använding. Återkom gärna när du hör mer. Jag tycker ju personligen att ekonomisk kompensation vore på sin plats. Att skicka in dom på lagning och vänta ytterligare tid låter inte så lockande.
Nej tänker verkligen inte skicka iväg dem, är ju nu jag behöver varma stövlar!
Ja alltså det är ju vettiga stövlar till bra pris men just hennes service är inte på topp. Var jättesur på henne när hon försenade leveransen till mig vilket ledde till att jag fick vänta en extra vecka på stövlarna (hon skickade precis innan jul med alla röda dagar). Nu blev jag inte direkt på bättre humör..

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
586
Senast: Mli
·
Utrustning Hei, Ser etter dressyrsadel og kom i snakk med en som har Devoucoux. Hun påstår at 18 tommer er som en 17 tommer på andre saler. Hun...
Svar
3
· Visningar
471
Senast: zarmino
·
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 505
Senast: Krålus
·
Hästmänniskan Hej! Jag sålde min häst 2017 efter nästan 4 år tsm då jag ramla av rejält och tyvärr blev väldigt rädd. Från att ha tränat tsm och...
Svar
8
· Visningar
1 646
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?