Har stått med ridhus i nästan 15 år, sen jag köpte min första häst, med undantag för kortare perioder. Nu är jag utan och har nästan 30 minuter att köra. Lastar 45 minuter innan jag bokat så jag hinner bära in grejerna och sadla på stallgången på ridskolan.
Helt ärligt håller jag på att ge upp och ge bort alla hästar
Går typ inte att rida hemma, helt värdelöst att skritta ut och jag är ensam jämt och de är mörkt och kallt och is och Nova har inga skor och den som blev fem nu fick vila och jag törs inte rida ut på byn själv och i skogen är de bara is. Rider femåringen i en hage som lutar, får skritta nerför och trava eller galoppera uppför. Kan inte köra in båda till ridskolan samtidigt för vi har tre och den sista törs jag inte lämna hemma själv.
slutgnällt.
det är snart vår
Imorn ska jag åka in till ridskolan o rida dressyr med femåringen första gången på över en månad. Hoppas hon är snäll att lasta och fin att rida - annars får det vara tills de blir vår. Men förhoppningsvis kanske det går att preppa ridbanan hemma nästa vecka, om de blir minus igen. Orörd nu, så ingen is där än.
Visa bifogad fil 160843