Sadlar, höga priser m.m. utbruten ur - Dressyrsnack nummer 18

Ouch. Beklagar verkligen.

Det är jätteofta det inte täcks när djur är orsaken. Knasigt nog. Liksom de ersätter min hjälm om hästen och jag går omkull - varför inte sadeln? Men antar det är för det är för lätt att skylla på djur eller nåt?

Dunstan verkar dock ha en separat sadelförsäkring.
Ja jätte sjukt! Jag sa på halvt allvar att ja men då får jag väl glömma den bakom bilen om det händer..

@Bregen
Min d-ponny gick runt med min pojkvän 🤨det täcktes då av hans försäkring. Så sadeln skickades till England för ett bombyte. De hade även bytt läder vid behov.

När jag köpte min dyra sadel så ringde jag och kollade vad som gällde med försäkringen. Svaret jag fick var att det täckte inte om hästen gick omkull med sadeln men om jag råkade köra över den med bilen så skulle det täcka...🫣
När jag gick omkull med min häst så ersätte försäkringsbolaget (IF).

Märkligt för det var dom som sa att det inte ersatte om jag tex trillade av och hästen kutade hem och skadade sadeln på vägen sas. Men bra för dig, hade säkert tur med handläggare.👍
Kan det kanske även bero på typ av försäkring? Jag tänker om man har allrisk eller ej osv?

Jag kollade villkoren i min allrisk och där står enbart plötslig och oförutsedd händelse som villkor för ersättning.

Märkligt för det var dom som sa att det inte ersatte om jag tex trillade av och hästen kutade hem och skadade sadeln på vägen sas. Men bra för dig, hade säkert tur med handläggare.👍
Ja nu var det några år sen, kanske 2018-2019 det hände så kan ju ha ändrats. Jag tror den gick på olycksfall eller allrisk.

Nej, men jag har ingen drulleförsäkring så tvivlar på det. Har hört av andra att de inte fått ersättning för skada orsakad av djur.

Rekommenderar starkt drulle, kostar inte många kronor per månad.
Har aldrig haft problem med att få ersättning från Folksam för djurrelaterade skador.

Tänkte på denna tråd idag. Sadelutprovning för lilla fläckiga. Och vi kom ur det hela mycket lindrigt. En ny beg dressyrsadel för drygt 12 000 kr känns som jackpot. Bytte dessutom in min Ergo så blev knappt hål i plånboken. Enda tråkiga var att vi inte hittade någon billig hoppsadel, det hade varit drömmen.

Liknande trådar

Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra... 3 4 5
Svar
89
· Visningar
10 643
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka