Och i mina öron låter 8000 tyvärr "billigt"... Man borde flytta!Det är galen hyra! Så mycket betalar inte ens mina kunder som har sina hästar hos mig med full inack plus träning.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och i mina öron låter 8000 tyvärr "billigt"... Man borde flytta!Det är galen hyra! Så mycket betalar inte ens mina kunder som har sina hästar hos mig med full inack plus träning.
Jag lider egentligen inte jättemycket över att vara utan ridhus.
Tidigare år har jag köpt ridhuskort. Men det är lagom kul att lasta och köra bara för att inse när man kommer dit att det är sju stycken till i ridhuset varav två longerar utan att bry sig om det finns folk som rider.
Det enda som har varit möjligt att göra är att skritta runt lite.
Då kan jag hellre sätta på mig en pannlampa och rida ut en sväng hemma.
Finns ju fördelar och nackdelar med alla stall och fördelarna hos oss överväger.
Stora hagar med termobar vintertid.
Vattnet fylls på varje dag och de får lunch i hagen. Långa utetider. Underbart stall med stora, luftiga boxar och mycket förvaringsutrymme.
De som driver stallet försöker hålla banan i bra skick större delen av året men i perioder när minus och plus skiftar från dag till dag är det svårt.
Fri tillgång på halm och hösilage.
Har stått på anläggning med ridhus o fin galoppbana.
Men då stod hästarna i små rutor fyra timmar om dagen sen fick de gå in.
Inte min grej att ha häst så.
Låter som drömmen. Så skulle jag vilja ha det plus att man även har en box som man kan använda vid behov.Är sjukt tacksam jag kan ha min tant på lösdrift och samtidigt ha ridhuset ihop med min sadelkammare och skötplats lagom bortskämd just nu. Så jag njuter så länge de varar!
Det låter ju också helt super! Då kan man ju skritta fram och av på väg till ridhuset om det är ok och inte en massa trafik.Det låter som vårt stall
Att hästarna har ert bra och får vara hästar är guld värt!
Nu har jag ju turen att "mitt" stall ligger 1 km från en anläggning med ridhus, ridbana och anlagd galoppslinga där jag kan lösa kort.
Annars är det samma sak där, små rutor och kort utevistelse, inte kul för min häst.
Andra människor, inte kul för mig.
Det låter ju också helt super! Då kan man ju skritta fram och av på väg till ridhuset om det är ok och inte en massa trafik.
Vi har även väldigt fina ridvägar och måste inte rida över någon jättetrafikerad väg för att komma till skogen. Det är värt massor.
Låter som drömmen. Så skulle jag vilja ha det plus att man även har en box som man kan använda vid behov.
Nu har jag Hedwig och Hedda på lösdrift ca 5-6 mil hemifrån men det är fullskötsel o bara Platina som jag rider hemma.
Men åh så vårigt och grönt! Vi har också haft +7 under natten dessutom med full storm. Så nu är all is ordentligt polerad och kommer vara helt vidrig till veckan när det ska bli -12.Riktigt vårväder idag med +7 och sol, för en vecka sedan varit det massa snö och kallt
Ärtan fick galoppera för första gången, sköt iväg som rn kanonkula och bockade
Jag var inte alls beredd på det så jag höll på att ramla av, tur hon är så himla snäll så när hon märkte att jag hängde löst stannade hon så jag kunde kravla tillbaks i sadeln igen. Sen fick hon galoppera vidare fast under lite mer ordnade former.
Blir spännande att ta ut henne på terrängbanan i vår
Ska frysa på igen I veckan så då tänkte jag gå till ridhuset och dressyra lite
Visa bifogad fil 160930
Men åh så vårigt och grönt! Vi har också haft +7 under natten dessutom med full storm. Så nu är all is ordentligt polerad och kommer vara helt vidrig till veckan när det ska bli -12.
Visa bifogad fil 160935
Såhär ser de flesta vägarna ut hos oss nu, det är kul! Bara is.
Ja is är sjukt bra att rida på om man har typ hundra broddar. Och tjock is.Tycker ändå det brukar vara bra svikt när det är så pass mycket is.
Ja is är sjukt bra att rida på om man har typ hundra broddar. Och tjock is.
Förr om åren tränade alltid travhästarna på en av sjöarna här. I full karreta! Det sjöng bra i isen då.
(sen hände en olycka där en häst gick igenom men minns inte utgången. Lär ju inte ha gått så bra )
Problemet är när isen blir så hård att broddarna inte riktigt greppar.Tycker ändå det brukar vara bra svikt när det är så pass mycket is.