Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

F
Dressyr FInns det ngn regel om hur långa skänklarna på kandar stången får vara? tänkte köpa en som är 14 mm är det tillåtet? :bump: :bow:
Svar
2
· Visningar
704
Senast: PrinceFair
·
Dressyr Hur placerar ni stången och bridongen? Stången längre ner? Sätter ni betten högt mot mungipan eller långt ner i munnen?
Svar
12
· Visningar
1 064
·
L
Dressyr Hej, vad ska man göra i LC:1 i dressyr? Måste man göra skänkelvikning? Hoppas på trevliga svar! :rofl:
Svar
3
· Visningar
902
Senast: SoofieA
·
L
Dressyr Vad betyder Bakom/framför lod?:confused:
2
Svar
32
· Visningar
2 093
Senast: malinsky
·
N
Dressyr Jag är 20 år och har en islänning på 5 år. Hade tänkt att tävla en liten klubbtävling i vår. Eftersom jag är över 18 år ska vi ju...
Svar
4
· Visningar
872
Dressyr Eftersom jag inte har TR här hemma undrar jag om någon vet om man får tävla med rakt bett i dressyr? :confused: Det är inte i gummi.
Svar
11
· Visningar
1 108
Dressyr I vårt stall pågår en debatt mellan dressyrtanterna som ägnar sig åt klassisk dressyr och de som ägnar sig åt "tysk" dressyr (finns...
2
Svar
36
· Visningar
5 179
Senast: Susan
·
D
Dressyr Alla vet ju hur viktigt det är med eftergifter när man rider men hur utför ni dom? När tag ni dom med båda tyglarna och när på bara...
Svar
4
· Visningar
1 064
Senast: rabarber2
·
Dressyr Har en kompis som ska tävla dressyr till helgen (lokal tävling LC och LB) och vi funderade på om man får lov att använda lädertyglar som...
Svar
13
· Visningar
3 826
Senast: rostad
·
Dressyr Har läst om detta i flera trådar och undrar om någon har koll på vilka program det kommer finnas i?
Svar
5
· Visningar
1 514
P
Dressyr Jag har lite problem med min travare för hon "vajar" med baken hela tiden och vilar inte på stegen riktigt.. Har testat att trava över...
Svar
13
· Visningar
1 274
Senast: Pills
·
L
Dressyr Om en häst har gått FEI i dressyr, vilken nivå är det på då?
Svar
17
· Visningar
3 859
Senast: Mount Never Rest
·
Dressyr Har hört att nya(!) sadlar av märket Pfiff är i behov av omstoppning redan efter 100 timmars ridning. Är detta verkligen sant? Har själv...
Svar
7
· Visningar
983
Dressyr Nu har dom gjort om gamla hederliga LB:1 igen och lagt till LB:0 ngn som vet vad dom kommer innehålla nu?? Vaffö kan dom inte nöja sig...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
11 362
P
Dressyr Undrar om det är ngn som vet om det kommer vara överstrykning i alla dressyr programmen i år? Jag har fattat de som det men vill gärna...
Svar
7
· Visningar
8 190
·
Dressyr Vilka sadlar rider egentligen världens bästa ryttare i? Fullständigt onödigt vetande men det är rätt kul...
Svar
9
· Visningar
1 458
Senast: Breccia_
·
B
Dressyr Vet inte om den har hamnat rätt den här tråden, men tycker ändå att här borde ni finnas som kan. Hur hur man gör iordning den för...
Svar
5
· Visningar
1 053
Senast: Bullo
·
Dressyr Jag har ridit öppnor och slutor i X antal år. Har jag alltid gjort fel? :o :confused: När jag ska göra en öppna till vänster...
Svar
4
· Visningar
994
Senast: Galax
·
E
Dressyr Den sidförande skänkeln i skänkelvikning, ska den vara något tillbakadragen? Den framåtdrivande/mothållande ska vara kvar i...
Svar
3
· Visningar
975
Senast: Egonson
·
S
Dressyr ska anmäla mig till några starter, men så ska det väl tydligen blivit ändringar i vissa program om jag förstått det rätt. Men vad ska...
Svar
8
· Visningar
887
Senast: pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka