M
MariaAhmira
Sv: Nya Dressyrprogram 2006
Äntligen!
då ska jag spana in dem och memorera de små förändringarna!
Äntligen!
då ska jag spana in dem och memorera de små förändringarna!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Rumpnissen skrev:Jaja, det är bara att le och se glad ut och lägga om träningen helt för eleverna som ska rida div III till våren.
Ylva skrev:Avdelningsridning är inte samma sak som ryttartest.
I avdelningsridning så bedöms man som lag, och man har en 'förare' på marken som ger signal när det är dags att göra en rörelse och det gäller att rörelserna ske samtidigt och att laget/avdelningen är enhetlig (även vad gäller klädsel och hästarnas utrustning)
Vid ryttartest så bedöms varje ryttare för sig, det är bara det att man är flera inne på banan samtidigt så att hästarna (och ryttarna ) slipper känna sig ensamma och stressa upp sig av den anledningen
MalinW skrev:jag sitter med dressyrprogramboken framför mig. den blev uppdaterad 050101. det som är nytt i den är mvb:3 och 5, och alla ponny fei klasserna. alltså INTE något lb program. det finns heller inget lb:0 i den boken
Elin_B skrev:Men de KOMMER att komma. Förstår inte att de inte ligger inne än. ALLA tävlingar till våren är LB:1 2006 enl. propparna, så jag vill fan börja träna!
break_a_leg skrev:Beställer man de nya programmen från förbundet tar det någon vecka, så kommer de med posten.