Nya Dressyrprogram 2006

Sv: Nya Dressyrprogram 2006

Äntligen!
då ska jag spana in dem och memorera de små förändringarna!:bump:

måste säga att lättb:0 såg allt intressasnt ut, någon som vet när det programmet används?

Tyckte också att LB:0 såg riktigt intressant ut, hoppas att det dyker upp på några tävlingar framöver : )

och jag tycker att nya Msv B:2 ser very nice ut :d får se till att lära hästen att byta när jag vill bara så ska vi nog våga oss ut på nån sån inom en inte alltför avlägsen framtid :D

Vad jag förstår så ingår programmen för dressyrryttartest inte ännu i programpärmen, men de finns på förbundets hemsida, gå in unger tävling och sedan 'god ridning'

Det är alltså de programmen som gäller? För jag blev förvirrad, programmen på ridsports hemsida heter ju Ryttartest L;1, L:2 osv medans de i programpärmen heter Avdelsridning LC osv. (De står ju med i registret)

Jamen ryttartesten är ju avdelningdsridning. :idea: Man rider ju 4 stycken samtidigt.

Det är ju detta jag säger, ryttartesten finns inte med men om du läser så står det; "Avdelningsridning nya program för fyra ryttare 2004 (3st)." Och dessa finns inte med i programboken, vara min förvirring.

bara i ett av dem vad jag förstår, i de som heter I, L och M rider man väl ensam?

jag tror att de programmen finns i våran programbok, men jag är inte helt säker....

Rumpnissen skrev:
Jaja, det är bara att le och se glad ut och lägga om träningen helt för eleverna som ska rida div III till våren. :)

För lagtävlan har det kommit helt nya program som heter Dressyrryttartest I:1 och I:2... Helt befängt!

Avdelningsridning är inte samma sak som ryttartest.

I avdelningsridning så bedöms man som lag, och man har en 'förare' på marken som ger signal när det är dags att göra en rörelse och det gäller att rörelserna ske samtidigt och att laget/avdelningen är enhetlig (även vad gäller klädsel och hästarnas utrustning)

Vid ryttartest så bedöms varje ryttare för sig, det är bara det att man är flera inne på banan samtidigt så att hästarna (och ryttarna :)) slipper känna sig ensamma och stressa upp sig av den anledningen

Ylva skrev:
Avdelningsridning är inte samma sak som ryttartest.

I avdelningsridning så bedöms man som lag, och man har en 'förare' på marken som ger signal när det är dags att göra en rörelse och det gäller att rörelserna ske samtidigt och att laget/avdelningen är enhetlig (även vad gäller klädsel och hästarnas utrustning)

Vid ryttartest så bedöms varje ryttare för sig, det är bara det att man är flera inne på banan samtidigt så att hästarna (och ryttarna :)) slipper känna sig ensamma och stressa upp sig av den anledningen

Men vad är det då för program som står med i Programbokens register "Avdelningsridning LC 2004" osv som inte finns med i programboken? För jag fick hem programboken för en vecka sedan och de finns definitivt inte med. :mad:

Princefair: Ja, det är bara det ena ryttartesten man rider 4 stycken, de andra rider man ensam.

MalinW skrev:
jag sitter med dressyrprogramboken framför mig. den blev uppdaterad 050101. det som är nytt i den är mvb:3 och 5, och alla ponny fei klasserna. alltså INTE något lb program. det finns heller inget lb:0 i den boken

Men de KOMMER att komma. Förstår inte att de inte ligger inne än. ALLA tävlingar till våren är LB:1 2006 enl. propparna, så jag vill fan börja träna!

Elin_B skrev:
Men de KOMMER att komma. Förstår inte att de inte ligger inne än. ALLA tävlingar till våren är LB:1 2006 enl. propparna, så jag vill fan börja träna!

Beställer man de nya programmen från förbundet tar det någon vecka, så kommer de med posten.

break_a_leg skrev:
Beställer man de nya programmen från förbundet tar det någon vecka, så kommer de med posten.

Men köper man nya dressyrprogramboken idag så finns de inte med där.. Iaf inte B:1an och B:0an.. Min kompis köpte just hela boken istället för att bara köpa nya programmen (smart, ajg vet) och dom fanns inte med då. Och då stod det ändå "med ändringar fr.o.m. 01.01.06.

Då ringer man och klagar...Det har jag gjort, de är oerhört snabba att rätta till sina misstag!

Liknande trådar

Gnägg På "begäran" är jag tillbaka på Buke efter flera års uppehåll för en uppdatering. Fått två olika meddelanden på Facebook ang. den...
2 3
Svar
47
· Visningar
10 650
Senast: Askur
·
E
Hästmänniskan Detta kommer bli ett lååångt inlägg... jag måste få skriva av mig.. kanske finns det någon som kan känna igen sig lite. Även om jag ännu...
2
Svar
24
· Visningar
3 597
Senast: ellan84
·
C
Dressyr Jag ska anordna några dressyr CR under sommaren på vår ridklubb, men behöver era åsikter med vilka program och procentsats. (tycker det...
2
Svar
34
· Visningar
3 153
Senast: Choklad
·
Hästmänniskan Denna gång valde jag att inte vara anonym, känns bäst så. Visa vem jag är. 2007 är ett år jag helt vill ska falla i glömska. Ett år...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 379

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka