Nya Dressyrprogram 2006

Sv: Nya Dressyrprogram 2006

*kl*

Jag rider hundra gånger hellre skänkelvikningar än jag gör framdelsvändningar!
Någon mer som vill joina min teoretiska Lobbygrupp:angel: :angel:

Apo

Piccadilly skrev:
de nya programmen för 2006 är inte klara än!! :p

Då så! Den där länken i början höll på att skrämma livet ur mig! Det vore drastiskt att göra sådana ändringar!

Kan ingen ta bort den länken??:mad: Nu blev jag lite putt när folk lägger ut saker som dom inte kollat upp ordentligt!

Inga skänkelvikningar i skritt tack! ;) Ena kusen jag tävlar är verkligen SÅ seg när man flyttar i skritt! Kan dock bero på att han är ridskolehäst som gärna maskar :smirk:

Traven är lättare då man får lite flyt!

Japp, vi får VERKLIGEN hoppas att de inte gör alltför drastiska ändringar i programmet.. LB:1 va ju mitt favvoprogram förut.. :crazy:

MalinW skrev:
jag sitter med dressyrprogramboken framför mig. den blev uppdaterad 050101. det som är nytt i den är mvb:3 och 5, och alla ponny fei klasserna. alltså INTE något lb program. det finns heller inget lb:0 i den boken
det kommer att bli ett LB:0, och nytt LB:1
samt ett helt nytt Msv B:2 på 60mbana (valfritt träns/kandar tror jag)

dessutom en del nya FEI-program

men vad det blir för ändringar är det "ingen" som vet än

Senast ändrad:

Nu har jag hört rykten om att programmen skall finnas ngn stans på nätet ngn som har hittat ngt, har försökt att leta men inte hittat ngt men jag är inte så bra på det där med letande på nätet:angel:

jag hittar då inget. tror inte att de finns ute än alls.

och den länken som finns i denna tråden går till felaktiga program...

*knapplån*

Nu har jag fått svar från förbundet. Man kommer att kunna komplettera sin gamla pärm med de nya programmen precis som tidigare. Vad det kostar och hur man ska göra kommer att komma ut på förbundets hemsida så fort allt är klart.

Tidigare har det ju varit så att man fått betala en mindre summa in på deras postgiro och sedan har man fått hem de nya programmen i brevlådan.

De nya programmen finns inte tillgängliga ännu.
Programmen i länken till passagen är gamla, de har varit ogiltiga i flera år.
Det nya LB:0 ska ligga mellan LC och LB:1 i svårighetsgrad.
LB:1 ändras i början eftersom det inte går att påbörja serpentinen korrekt (vid C) när man kommer från medellinjen, det är för hög svårighetsgrad för LB. Enligt det som sades på domarkursen så blir det snett igenom före första serpentinen, men det kan ju vara småändringar också.

Ylva skrev:
LB:1 ändras i början eftersom det inte går att påbörja serpentinen korrekt (vid C) när man kommer från medellinjen, det är för hög svårighetsgrad för LB. Enligt det som sades på domarkursen så blir det snett igenom före första serpentinen, men det kan ju vara småändringar också.

Jasså, de kom på det nu? :smirk: Det har jag funderat på sen programmen kom. :D

Och vi har pratat om det på domarkurserna också.

så då måste dm byta plats på snett igenom då för annars så stämmer ju inte resterande delar av programet ( den snett igenom som e i mellan serpentinerna) om dom inte har gjort om det helt då fast med samma grund stomme bara byter plats på saker och ting eller nått

Tyckte att LB:1 och LB:2 var perfekta, superkul! De har varit mina favoriter...:crazy: Hoppas verkligen att förändringarna har blivit bra!

Nu har jag sett de nya programmen!:bump:

LB:1
Här börjar man med trav ner till A från början och påbörjar serpentinen därifrån. I övrigt inga stora skillnader mot innan.

LB:0
Helt ny, men ex. ingen mellantrav/galopp utan bara "förlängd steglängd", förlängd språnglängd.
Halvcirklar 10 m i trav. 15 m volt galopp.

MsvB:2
Öppna/sluta med dubbel koeff, ryggning, 8 m volter galopp, enkelt byte, 2 vanliga byten (ligger på halv diagonal ex. MIE)

Programmen går ju att beställa på ridsportförbundet nu också såg jag.

själv gillar jag lätt B:3an eftersom jag är en av dom få som har lätte med skänkelvikning i skritt :D LB:2an är också en favorit

lektra skrev:
själv gillar jag lätt B:3an eftersom jag är en av dom få som har lätte med skänkelvikning i skritt :D LB:2an är också en favorit

Då hade du tur, för de ändrades ju inte!;)

LB:3 har jag aldrig tyckt om, men däremot LB:2 gillar jag. Nu var det ett bra tag sedan jag red de programmen, så det har kanske ändrat sig nu!

visserligen ridar jag inte dom särskilt ofta nu för tiden men det kommer ju ibland :D

Nu har jag fått hem programboken men prgogramen för de nya ryttartesten var inte med? Någon mer som drabbats av det? Eftersänds dom eller vad händer?

Liknande trådar

Gnägg På "begäran" är jag tillbaka på Buke efter flera års uppehåll för en uppdatering. Fått två olika meddelanden på Facebook ang. den...
2 3
Svar
47
· Visningar
10 650
Senast: Askur
·
E
Hästmänniskan Detta kommer bli ett lååångt inlägg... jag måste få skriva av mig.. kanske finns det någon som kan känna igen sig lite. Även om jag ännu...
2
Svar
24
· Visningar
3 597
Senast: ellan84
·
C
Dressyr Jag ska anordna några dressyr CR under sommaren på vår ridklubb, men behöver era åsikter med vilka program och procentsats. (tycker det...
2
Svar
34
· Visningar
3 153
Senast: Choklad
·
Hästmänniskan Denna gång valde jag att inte vara anonym, känns bäst så. Visa vem jag är. 2007 är ett år jag helt vill ska falla i glömska. Ett år...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 379

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka