Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Vet inte vars ja sk lägga den här tråden men hoppas att nån här kan hjälpa mig. Jag ska flytta med min häst ner till Skåne & ska...
Svar
2
· Visningar
713
Senast: Madeleen
·
Dressyr Jag måste fråga, är alltid arbetande bakben = skum (svett)? nog måste väl hästen kunna jobba m bakpartiet utan att skumma där. Jag har...
2
Svar
24
· Visningar
4 993
Senast: plus_mig
·
Dressyr Min häst har svårtstartad motor eller svåruppvärmd motor eller vad man ska kalla det. Med andra ord är hon väldigt seg i början och om...
2
Svar
25
· Visningar
2 375
Senast: Saigon
·
Dressyr skulle behöva lite hjälp med dom här sakerna, hur jag ska träna min häst,..kan någon hjälpa mig ? a,höger samt vänstergalopp - fatta...
Svar
3
· Visningar
965
Senast: Saigon
·
Dressyr När är hästen lång och framtung? är det när den går på bogarna och inte arbetar med bakbenen. det är väl mindre risk att hästen ser lång...
Svar
7
· Visningar
1 110
Senast: bigganl
·
Dressyr Vad menas med en "öppen form"? Är det ngn skillnad på "gå i form" och "gå på tygeln" och i så fall vad är skillnaden?
Svar
15
· Visningar
4 086
Senast: Rumpnissen
·
Dressyr Hur kan man träna upp konditionen på hästen!?? det verkar som om min häst har väldigt dålig kondition då hon fort blir trött och flåsar...
Svar
10
· Visningar
1 041
Senast: Elisha
·
S
Dressyr Min häst blir jätte stark i galoppen också sticker hon hela tiden.. :( Så fort jag gör en galoppfattning så kastar hon sig iväg, de är...
Svar
12
· Visningar
3 035
Senast: Muddson
·
H
Dressyr Okej... nu har jag gjort ett kür-program som ni jättegärna får titta på och säga vad ni tycker!! Är Helt och hållet amatörnybörjare inom...
Svar
10
· Visningar
4 513
Senast: Ilion2
·
G
Dressyr Vet inte vad min dam har fått för sig, men när jag fattar höger galopp så har hon börjat slänga in bakdelen så att hon går som i väldigt...
Svar
2
· Visningar
706
Senast: nosludd
·
Dressyr Jag är urdålig på hästens exteriör, men försöker lära :D Vad jag har lärt mig ang dressyrhästars exteriör är att de bla bör ha ett...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 076
Senast: malinsky
·
S
Dressyr Hej! jag fick en ny ponny för ca 3 veckor sen. Han är väldigt känslig för sätet osv. Men det är så att jag får inte hästen att gå i...
Svar
15
· Visningar
1 293
Senast: Lully
·
S
Dressyr Är det ngt speciellt man ska tänka på. Jag har inte tävlat på länge förutom ngn liten start i höstas med annan häst. Jag har tidigare...
Svar
5
· Visningar
846
Senast: Darbhanga
·
Dressyr min pålle har precis börjat gå på kandar o är jätteduktig men ibland flipprar han väldigt mycket med betten och jag funderar på om en...
Svar
19
· Visningar
1 460
Senast: Breccia_
·
S
Dressyr har hamnat i en återvändsgränd just nu, nämligen formen! hon går just nu i unghästform (dvs mulen vid knäna) trampar fint under sig och...
Svar
5
· Visningar
915
Senast: pewa
·
F
Dressyr Hejsan allihopa! Nu kommer jag med mina dumma frågor igen... HUR TAR MAN SIG TIL PONNY SM I DRESSYR? Jag har nyss börjat rida en...
Svar
3
· Visningar
2 112
Senast: Forchaire
·
Dressyr Ni som har hästar som är högt i blod och kanske lite tittiga och spralliga-hur reagerade dom på sin första dressyrtävling? När började...
Svar
16
· Visningar
1 805
Senast: lektra
·
A
Dressyr Jag tror inte att det finns nån annan sånhär tråd, annars får ni skälla på mej. ;) Har ni sett att dom ska ändra LB:1! Jag är...
Svar
7
· Visningar
878
Senast: PrinceFair
·
Dressyr Jag ska åka på staketträning med min häst och undrar lite saker: Det står prydlig klädsel i propositionen vad innebär det? Ska man ha...
Svar
12
· Visningar
1 720
Senast: Sanette
·
M
Dressyr Nu har jag kommit till ett problem i galoppen... vi kommer om nån vecka att börja rida för instruktör men tills dess... Problemet är...
Svar
16
· Visningar
1 213
Senast: Montéryttare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?