Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Hur mkt kan man anstränga hästen när det är så här kallt, kan det vara skadligt att arbeta den svettig ??? Mvh Ida :banana:
Svar
5
· Visningar
784
Senast: PrinceFair
·
W
Dressyr Hej! Hur gammal tycker ni hästen är när det är dags för pensionering? Har ett 20-årigt halvblod :) Han får hänga med ett tag till...
Svar
7
· Visningar
984
Senast: PrinceFair
·
B
Dressyr Tänkte eftersom att jag såg en tråd där man listade sin sits med plus och minus. Varför inte göra en tråd enbart med egen tillverkade...
Svar
5
· Visningar
839
Senast: WildChild
·
Dressyr Jag behöver tips på hur jag kan få igång min hästs gångarter bättre. Jag har ett sto, 13 år, som jag haft i 4 månader. Hon är tävlad...
Svar
6
· Visningar
1 535
Senast: mackan
·
W
Dressyr Hej allla därute! ska lära min häst galoppombyten, men han kan inte gå i förvänd galopp, hur övar jag??
Svar
7
· Visningar
977
Senast: Houdinie
·
R
Dressyr Okey, eftersom ja är hoppryttare har jag noll koll på detta. Jag vill att min lillkille ska starta några dressyrer då jag anser att det...
Svar
3
· Visningar
1 124
Senast: Rebecca_R
·
W
Dressyr hej alla glada! jag har en ung halvblodskille, som jag håller på att lära in öppna/sluta. vet inte riktigt vilket som är vilket?? han...
Svar
3
· Visningar
869
Senast: Whitaker
·
B
Dressyr Men jag ska iaf rida dressyr på min ponny i morrn :) Vill ha lite tips om vad jag kan träna. Vill gärna rida mkt lösgörande övningar...
Svar
4
· Visningar
789
Senast: Lully
·
J
Dressyr Jag undrar om det är nån som har några tips på vad man kan göra för att träna hästen att gå stadigt på tygeln? :banana:
Svar
2
· Visningar
1 043
Senast: JohannaN
·
M
Dressyr Visst ska licensen vara på ryttaren å inte på hästen? Medryttaren ska tävla min å frågade när hon kunde få licensen men jag har inte...
Svar
7
· Visningar
853
Senast: moonlightgarden
·
K
Dressyr Jag rider på ridskola och när jag ska sitta ner i traven på skumpiga hästar vill jag gärna luta mig lite bakåt. Det säger ridläraren...
Svar
6
· Visningar
969
Senast: JohannaN
·
L
Dressyr Några bra övningar, etc rida mycket utan stigbyglar? Hur får jag fötterna/händerna att hållas stilla? Vad tänker du på när du rider och...
Svar
12
· Visningar
1 632
Senast: Totola
·
S
Dressyr Undrar över vilka bett man får använda på en dressyr tävling från klubb upp till regional på en B-ponny. Får man ha vilken nosgrimma...
Svar
2
· Visningar
766
Senast: sweep
·
Dressyr Är det korrekt uppfattat att man inte får rida med spö på collect? För det kan väl inte gälla framridningen? När övergår framridning...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 957
Senast: MalinW
·
C
Dressyr Hej! jag rider just nu en häst (travare) som inte har blivit riden så mkt i paddock förut. Har mest ridit ut på henne under sommaren...
Svar
4
· Visningar
758
Dressyr Min häst blir väldigt hetsig i mellangångarterna, särskilt i mellangalopperna. Har väldigt svårt att fånga upp henne efter...
Svar
4
· Visningar
873
Senast: idaAa
·
Dressyr Ja, vilka är egentligen de korrekta hjälperna? Har sökt lite på gamla trådar men det har bara gjort mig mer förvirra.. Antar att man...
Svar
4
· Visningar
4 004
Senast: Totola
·
C
Dressyr Hej! När jag rider min häst på ridbanan i trav så går det ibland lite för..hm hu ska jag säga..fort, man reagerar ju mest när man...
Svar
4
· Visningar
994
Senast: crocket
·
L
Dressyr Hur lär man en häst på bästa sätt att göra halt men enbart sitsen.. tränar en del på det, men vet inte om jag gör rätt.. mvh Emelie
Svar
10
· Visningar
5 713
Senast: PinkPanter
·
Dressyr Kvalar man dit? Ingår det byten eller enkla byten och skolorna? ?
Svar
7
· Visningar
1 036
Senast: Gilette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30
  • Bra gårds och stallhund