Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
corzette skrev:Jag har endast tävlat på lokal/regionaltävlingar i sthlm men som sagt de du har sett har jag nog aldrig sett på dressyrtävlingar ...
På hopptävling är en helt annan sak !!! Där har man nog sett de mesta !
man får ha med sig spö överallt utom när man rider i på själv tävlingsbanan. om det finns framriding tex col.ring anslutande till tävlingsbanan får man ha spö där men ej så fort man rider in på tävlingsbanan.. hoppsa du förstår lite iaf..megasus skrev:Nu är jag lite förvirrad... får man eller får man inte ha spö i collectingring???
__Stilett__ skrev:o sen finns det ngt som heter dressyrstaket, gärna pyntatde med stora blomkrukor och såna där dressyrbokstäver som står på marken oavsett hur fint hästen kan gå hemma eller på träning, och komme rpå en tävlingsplats med sådant, och är ute på sina första starter och inte haft möjlighet att låta hästen sett sånt innan..hur gör man då?
man kan väl lika gärna dra av alla sporrar också. Att få en stålpinne rätt in i magen är väl inte så bra det heller.
Rumpnissen skrev:Vadå hur man gör? Ja, inte ska man behöva lösa det med ett spö i näven i alla fall.
Som sagt, i min värld handlar det om förtroende. Första tävlingen jag red på storhästen hade hon aldrig sett ett dressyrstaket och var övertygad om att det skulle äta upp henne, men det gick okej ändå. Vi kom runt programmet och blev godkända, även om hon kunnde mycket bättre hemma och det var jag otroligt nöjd med.
Sporrarna tycker jag verkligen vi ska plocka av. Planerar inte att rida med det försen jag blir tvingad.