Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

M
Dressyr Läste på ridsports hemsida, Ang. nationella tävlingar: "För att få starta Lätt A-klass skall ekipage ha uppnått minst 62,00% i Lätt...
Svar
17
· Visningar
1 227
Senast: Rumpnissen
·
Dressyr Jag ska vara med på en LB nu i mellandagarna, har ni några tips på hur jag ska få min ponny extra fin? Utan att det blir alldeles för...
Svar
6
· Visningar
841
Senast: mumin
·
C
Dressyr Någon som vet vart jag får tag i de nya dressyrprogramen? LA:6 och MSV B:3 och om det är några andra som är nya? Jag har för mig att man...
Svar
2
· Visningar
746
Senast: adnamA
·
Dressyr Får man rida på en hand i ponnykür? så som de stora gör, har funderat på det rätt länge.. Har aldrig sätt någon ponnyryttare göra det...
Svar
9
· Visningar
1 620
Senast: Mirtai
·
L
Dressyr Nu är jag inte så insatt i dressyr.. Brukar inte titta på det eller rida det så mycket. Men jag har en dvd som är ganska gammal(nått...
Svar
2
· Visningar
799
Senast: oopsie
·
W
Dressyr Är inte det väldigt dumt?? Åtminstone i SM finalerna - EM mm. Visst är ponnybarnen som rider dessa klasserna så duktiga att dom borde...
Svar
5
· Visningar
975
Senast: Rumpnissen
·
D
Dressyr Har alltid tyckt att dressyr bygger upp hästen och hoppning sliter... Inte så att jag inte hoppar men jag har alltid tyckt att dressyr...
Svar
18
· Visningar
1 467
Senast: wert
·
Dressyr De hästar som "går på tygeln" automatiskt så fort man kortar tyglarna, för att de är så välutbildade, går de verkligen i form eller...
Svar
13
· Visningar
1 716
Dressyr Både jag och min storhäst ska lära oss galoppombyten:) och jag undrar om det är någon som har några bra tips? Är rädd för att göra fel...
Svar
18
· Visningar
2 683
Senast: true_blue
·
M
Dressyr vet att det står i TR dressyr att benlindor inte är tillåtet på dressyrtävling. men varför? :confused: Det diskuteras ju mycket om hur...
2
Svar
36
· Visningar
3 086
Senast: rostad
·
Dressyr Hej jag ska förmodligen börja rida en travare som fortfarande tävlar i trav.. ska försöka få honom mer mjuk och elastisk.. så småning...
Svar
4
· Visningar
765
Senast: jea78
·
L
Dressyr Har sökt på forumet efter ridövnignar men har inte hittat något. Vet du några lösgörande övningar som inte är alltför svåra? Tack så...
Svar
3
· Visningar
938
Senast: lemonadsaft
·
B
Dressyr Ponnyn har äntligen blivit frisk från sin hälta :D Behöver nu tips påp lösgörande övningar som man kan göra utomhus när det är mörkt och...
Svar
3
· Visningar
794
Senast: staaria_
·
F
Dressyr Okej... Måste ha lite tips här. Kan ju inte rida för tränare sju dagar i veckan och har varken råd eller lust att lämna bort ena hästen...
Svar
14
· Visningar
1 435
Senast: fälttävlansnörd
·
Dressyr När tycker ni att man kan börja trampa med hästen? Min är fyra nu och jag har börjat lite smått med det, men är rädd att jag kanske...
2
Svar
25
· Visningar
2 581
Senast: Lavinia
·
S
Dressyr någon som vet ändringarna i dressyr TR 2006?
Svar
2
· Visningar
651
Senast: PrinceFair
·
L
Dressyr jag har en häst jag rider som jag inte riktigt får upp ryggen på.. Förslag på roliga och nyttiga övningar!?
Svar
6
· Visningar
1 319
Senast: Hallonsoda
·
L
Dressyr jo det är så att jag undrar varför man rider med buren hand i dressyr? är det nödvändigt och när ska man börja rida med det? Får man...
Svar
9
· Visningar
2 687
D
Dressyr Min ponny kan inte rygga så jag har tänkt börja att lära henne det, finns det några som kan ge några tips på hur jag ska börja lära...
Svar
5
· Visningar
1 036
Senast: Dorinda
·
S
Dressyr tips på övningar i skritt/trav..? den trogna skänkelvikningen går nämligen aldeles för lätt på den nya pållen. öppna och slutor gör...
Svar
4
· Visningar
926
Senast: Sellan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka