Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

L
Dressyr Vad gör hästen när den går på bogarna? Har hört det uttrycket ofta, spec, när hästen går på volten? Snälla förklara.. :banana:
Svar
13
· Visningar
1 232
Senast: Rumpnissen
·
Dressyr Hur ska en korrekt övergång till skritt från halt utföras? Hur göra från halt/skritt till trav? Vilka hjälper för avbrott (tex "sitta...
Svar
3
· Visningar
1 104
Senast: mackan
·
P
Dressyr Jobba bort? Med strakbent menar jag då frambenen som ser ut att nästan helt sakna leder i galoppen, bakbenen är väl vinklade och under...
Svar
3
· Visningar
1 437
Senast: MyBodin
·
Dressyr Och är det någon som vet vad det heter på tyska eller engelska? Har ridit clinic nu under helgen för en tysk tränare och vi fick göra...
Svar
14
· Visningar
2 680
Senast: alazzi
·
Dressyr vad är det högsta inom procent har du fått, på vilken klass?! ;)
Svar
9
· Visningar
883
J
Dressyr Hoppas att tråden hamnar på rätt ställe nu och att nån har lust att hjälpa till! Jag rider för tillfället ett halvblodsto på 14 år...
Svar
7
· Visningar
1 687
Senast: Susan
·
Dressyr Min ponny tycker det är jobbigt att gå i hög form med nacken som högsta punkt, kan det bero på att hon har så kraftig hals så att hon...
Svar
15
· Visningar
1 328
Senast: Gilette
·
H
Dressyr har ni ngt bra tips på ridövningar? har en häst som är stel i sidorna o svår att få lösgjord. han är även väldigt tjafsig me huvudet...
Svar
2
· Visningar
854
Senast: MariaAhmira
·
Z
Dressyr Vad betyder det när hästen går "bakom lodplanet"? Kan någn ge mig en enkel förklaring på hur hästen placerar benen i skolorna. vet vad...
Svar
2
· Visningar
1 310
Senast: zemra
·
Dressyr Vet ej om denna tråd hamnade rätt nu, men vi får se om jag får något tips. Jag har en kallblods travare, som inte är travtränad bara...
Svar
4
· Visningar
755
Senast: opus
·
Dressyr På söndag ska vi tävla dressyr för första gången. En klubbtävling med klassernaq LC:2 OCH LB:1. Frågan är: Tycker ni att manen ska...
Svar
6
· Visningar
840
Senast: Vita_N_6520
·
Dressyr Hur tycker ni att man ska rida fram inför en dressyrtävling på bästa sätt? Och hur länge? Har en rätt så svåruppvärmd häst och det tar...
Svar
7
· Visningar
2 992
Senast: Hera
·
G
Dressyr Hej. Jag rider ett kallblodigt travarsto som jag försöker få att jobba bättre i dressyren. Hon är otroligt pigg och stark, springer...
Svar
7
· Visningar
2 268
Senast: Elisha
·
J
Dressyr Jag ska tävla i dressyr för första gången på söndag :crazy: Hästen jag sk arida är ett envist gotlandsruss. Har ni några tips på hur...
Svar
3
· Visningar
681
Senast: jessie90
·
D
Dressyr Efter ca 3 års uppehåll från dressyren är det dags igen för nya friska tag =) har precis börjat rida en halvblodvallack som tidigare...
Svar
3
· Visningar
730
Senast: lina
·
Dressyr När under t e x LB:1 ska man göra halvhalter, och hur tydliga halvhalter ska det var, ska man bara samla ihop hästen lite eller ska man...
Svar
6
· Visningar
1 038
Senast: Degree
·
B
Dressyr Hej ! Jag har en två (snart 3)-åring som vi ska rida in till våren. Kan inte så mkt om det här med treårstest/breeders mm . så nu...
Svar
4
· Visningar
3 015
Dressyr hejsan jag är inte så jätte intresserad av dressyr. men måste endå få veta vem var det som vann SM i år av seniorerna? var det Jan...
Svar
2
· Visningar
745
Senast: Esswe
·
Dressyr Skritt från galopp Håller på och tränar avsaktningar från galopp till skritt men lyckas nästa aldrig få till det utan travsteg emellan...
Svar
9
· Visningar
2 109
Senast: Lancet
·
S
Dressyr visst får 2olika ryttare rida samma häst/program? eller får det bara vara i olika klasser? visst är det max 3starter per häst/ponny på...
Svar
2
· Visningar
750
Senast: Ello
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka