Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

J
Dressyr Mitt stora problem när jag rider är att jag jämt tittar neråt el. på hästens hals...försöker tänka på detta hela tiden MEN lika...
Svar
13
· Visningar
972
Senast: keramin
·
Dressyr Läste en artikel för ett tag sedan, där en tränare tyckte att man skulle rida upp emot 70% innan man kliver upp till nästa klass...
2
Svar
34
· Visningar
1 952
Senast: Lully
·
Dressyr Visst ska man sitta ner när man tävlar dressyr och det inte står "Lättridning"
Svar
12
· Visningar
1 487
Senast: Ylva
·
M
Dressyr En häst som går i form på kort tygel och en häst som går i form på hängande tygel - vad är skillnaden? Vad anser ni är bäst - en häst...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 951
Senast: doleron
·
U
Dressyr bara ja som tycker man borde få tävla dressyr barbacka? har en häst som ja inte hittat sadel till på hur länge som helst o de har gjort...
Svar
8
· Visningar
1 412
Dressyr Jag har problem med att sitta stilla med underskänkeln, och den åker hela tiden fram och tillbaka i takt med hästens rörelse. Min häst...
Svar
12
· Visningar
2 080
Senast: Breccia_
·
T
Dressyr Tycker det ser så väldigt häftigt ut med kandar, har som mål att kunna rida på kandar någon gång. Dock har jag ingen egetlig koll på hur...
Svar
15
· Visningar
1 699
Senast: Diablo
·
F
Dressyr Vilken handställning är den man strävar efter i ridning? 90 grader i armbågen, eller ska man "förlänga tyglarna"? Om ni/du föreslår...
Svar
2
· Visningar
751
Senast: Hallonsoda
·
S
Dressyr Hej! Min häst är aningen snemusklad. Har kommit fram till att hon behöver träna vänster bak, sätta under sig det bättre, alltså...
Svar
10
· Visningar
1 273
Senast: Sandra S
·
Dressyr Vid en clinic nyligen ställdes frågan om hur många av de närvarande som hade läst dressyrreglerna - FEIs och de nationella. Väldigt få...
Svar
8
· Visningar
1 345
Senast: Camilla_H
·
S
Dressyr tips på att få hästen att sluta förböja sig? går som en ostkrok (in med rumpa och hals som på en 3metersvolt) när det egentligen är...
Svar
5
· Visningar
1 048
Senast: Sellan
·
Dressyr Hur ska man förhindra att hästen blir framtung ocvh lång? vad menar domaren när den skriver "stäm av mer och oftare"???
2
Svar
20
· Visningar
1 853
Senast: rabarber2
·
E
Dressyr Ja hur känns det, vill verkligen veta hur det känns för jag red markarbete med hästen igår och hon gick så fruktansvärt fint i slutet...
Svar
6
· Visningar
989
Senast: et_flikkan
·
Dressyr Undrar hur många som blir placerade på ett klubbmästerskap i dressyr vid 11-12 starter LC:1?!
Svar
5
· Visningar
843
Dressyr Vad är det absolut viktigaste man ska tänka på när man tävlar LB på ponn i dressyr?
Svar
7
· Visningar
1 080
Senast: spunken
·
J
Dressyr Den 3 december ska jag tävla i dressyr för första gången. Jag sk atävla i LC:1. Har ni några dressyr tips som man kan tänka på inne på...
Svar
7
· Visningar
1 094
Senast: mackan
·
Dressyr Jag är tävlingssugen!!! Enda problemet är vart man hittar tävlingar??? Har ju lite önskemål att det ska vara blåbärs/clearroundstorlek...
Svar
2
· Visningar
676
Dressyr Nån som gör det här? Tycker det verkar jättekul! Nån? Som kan berätta lite om det?
Svar
9
· Visningar
2 213
Senast: Saigon
·
J
Dressyr Min häst blir ALLTID lös i magen när ja rider dressyr. Och den har inte ont någon stans. Det är redan kollat av en vetrinär. Och när han...
Svar
2
· Visningar
711
Senast: Susan
·
S
Dressyr Vad ska en 01:a kunna nu? Var i utbildningsstegen ska dom vara? Bör man ha påbörjat byten? Hur mkt kan dom tränas? Kan don tränas som...
Svar
10
· Visningar
1 173
Senast: Picasso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka