Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

B
Dressyr Hej ! Jag har en ponny som jag skulle vilja försöka kvala in till nationellt med nästa år...:P Men vi har lite problem med våra...
Svar
7
· Visningar
763
Senast: Beccizz
·
I
Dressyr Ja, jag har legat bakom en sten i skogen de senaste tio åren.....så kan någon vara snäll och förklara vad en piruett i skritt är...
Svar
12
· Visningar
1 678
Senast: Ina79
·
L
Dressyr Hur startar jag bäst en 10åring? han har bara gått som promenad hela sitt liv, men jag har ridit honom lite till och från och känner att...
Svar
5
· Visningar
847
Senast: tha_thing
·
Dressyr hejsan alla hästmänniskor=) nu ska vi se om ni kan hjälpa mig med några kloka råd..... jag har haft uppehåll från min ridning i...
Svar
4
· Visningar
797
Senast: rabarber2
·
S
Dressyr När jag rider dressyr på min arab använder jag inte benlindor. Men eftersom förförra ägarna (förra red henne inte så mkt) använde...
Svar
8
· Visningar
1 152
Senast: Cut3Leo
·
S
Dressyr Har en undran som jag hoppas att någon kan hjälpa mig. Hur förklarar man på bästa sätt hur en liten tjej på 8-år ska lära sig och göra...
Svar
15
· Visningar
13 428
Senast: speedygirl
·
Dressyr Ska tempot gå långsammare när hästen är samlad? Har en häst med mkt luft i steget och det känns iband som hon knappt går fram och det...
Svar
18
· Visningar
2 144
Senast: Lena_B
·
Dressyr Nu är det så här. Jag skulle behöva hjälp. Rider en häst, som lätt blir framtung och går på bogarna. Hur ska jag göra för att få...
Svar
4
· Visningar
893
Senast: Totola
·
V
Dressyr Jag har inte riktigt förstått hur den går till... Man ahr ju läst ganska mycket om det sistoden men jag har aldrig fått någon bra...
Svar
6
· Visningar
1 036
·
Dressyr Ngn som har tips på bra lösgörande övningar man kan rida i början av ridpasset så att hästen blir mjuk fortare. Som det är nu blir inte...
Svar
4
· Visningar
788
·
Dressyr Jag och min lilla häst satt i dag och skulle rida på kandaret. Det gick skit denna gången också. Han bara lägger sig på bogarna och...
Svar
7
· Visningar
1 107
Senast: kicki71
·
Dressyr när under ett ridpass kan man egentligen börja jobba med hästen? har sett en hel del börja jobba hästen innan hästen ens blivit...
Svar
19
· Visningar
1 422
Senast: Paste
·
L
Dressyr Ni som tävlar LA och uppåt, vad sitter ni i för sadlar? Vore kul att få lite tips och kommentarer. Är en trogen flatbackryttare som...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 001
Senast: Tramptass
·
M
Dressyr nu håller jag på att slå knut på mina tankar. nyss kunde jag inte ens komma på hur man gör en vanlig galoppfattning :crazy: och så...
Svar
5
· Visningar
1 032
Senast: Majjijann
·
Dressyr Hur fungerar det mad uppklassning i dressyren vad gäller stor häst. Får man t e x tävla Lc:2 en helg och La:3 nästa? För att sedan tävla...
Svar
6
· Visningar
1 275
Senast: Ylva
·
Dressyr Den 4:e december har klubben clear round dressyr, Lätt c. Jag har ridit det programmet tidigare, och jag vet att det inte skulle vara...
Svar
2
· Visningar
780
Senast: Dressyrfantasten
·
Dressyr Ska försöka beskriva så gott jag kan den övningen som vi tränade på i helgen. Min hjärna fick inte ihop det hela så jag vill diskutera...
Svar
16
· Visningar
1 114
Senast: alazzi
·
Dressyr Jag har ett stort problem. Min ponny har svårt att fatta vänster galopp. Han vill lixom inte sätta det inre bakbenet under sig och...
Svar
11
· Visningar
1 011
Senast: sara81johansson
·
T
Dressyr Är det tilllåtet? Tänker främst på när man "tackar" domaren? :bow:
2
Svar
33
· Visningar
3 109
Senast: YellowGiraff
·
Dressyr Ha, ha! :D Jag har äntligen fått min första 8:a och det i galoppen! Red en LB:1:a i helgen på min något otränade häst (varit...
Svar
10
· Visningar
935
Senast: adnamA
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kräkningar
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30