Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

S
Dressyr min häst slår med huvudet när vi galloperar, vissa gånger gör han det kanske bara en gång när vi rider å vissa HELA tiden.. han har...
Svar
13
· Visningar
1 233
Senast: rabarber2
·
Dressyr Min häst blir lätt framtung om hon går i för låg form, vilket hon gärna gör. Jag udnrar hur jag ska göra för att få upp formen på henne...
Svar
4
· Visningar
1 284
Senast: sara81johansson
·
Dressyr Hästen kan väl inte ta skada av det? Börjar fegar ur lite här nu.. :crazy: Har anmält mig till LA:6 i framridningsklassen på KM. Det...
Svar
7
· Visningar
1 040
Senast: mysboll
·
L
Dressyr ja får inte in de där med öppna och slutna.... öppna är framdelen innanför och slutna bakdelen innanför så låångt fattar jag...men hur...
Svar
2
· Visningar
2 368
Senast: lillskutt_
·
Dressyr vad menas med att driva med sitsen? Hur gör man och hur lär man sig det? Hur påverkar det hästen? Kan man med hjälp av de få fram...
2
Svar
39
· Visningar
3 888
Senast: fnorr
·
S
Dressyr hej min dotter ska tävla klubbtävling för första gången hon har svårt att lära in program vilket ska man välja hon får ta l:d3 tips
Svar
2
· Visningar
681
Senast: Vilya
·
Dressyr För att varken vara för uppklädd eller nerklädd? Jag ska vara med på en LB:1 (klubbtävling) och det blir både hästens och min första...
Svar
9
· Visningar
933
Senast: pascalle
·
C
Dressyr När ni rider öppna, rider ni på 3 eller 4 spår? Och varför? Jag vet att det inom tävlingsdressyr eftersträvas öppnor på 3 spår...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 128
Senast: Banned
·
M
Dressyr hejsan, en 27 årig kille, började rida i våras. (hur många gånger har jag inte sagt det??), funderar på att börja rida dressyr, tycker...
2
Svar
31
· Visningar
4 065
Senast: mrLarsson
·
Dressyr Bra tips för att få upp ryggen och få med bakbenen. Alla tips är välkommna:) Både i ridning och tömkörning/longering. Cavalleti är...
Svar
4
· Visningar
971
Senast: Breccia_
·
S
Dressyr :confused: :confused: Jag har läst en artikel om craig Stevens i hästfocus och gillar verkligen hans stil på dressyren och...
Svar
4
· Visningar
836
Senast: via
·
M
Dressyr Hej! Jag har ridit mitt varmblods sto i snart 3 månader, hon är välutvecklad och mycket trevlig att ha att göra med. Har ett...
Svar
5
· Visningar
728
Senast: overtyre
·
A
Dressyr Hej! Är det nån som kanske kan försöka förklara hur man gör en skänkelvikning? Om ja säger att ja ska göra en vändsnettigenom i...
Svar
15
· Visningar
2 484
Dressyr har en jättefin femåring som jag ridit i ett år nu. han kan gå jätte fint i skritten och traven. vill gärna hjälpa honom att gå i bättre...
Svar
7
· Visningar
924
Senast: grazzie
·
S
Dressyr Jag har ridit förut i elva år och nu börjat igen. Känner att det är superkul och vill gärna fortsätta. Funderar också på att försöka...
Svar
9
· Visningar
1 377
Senast: Rumpnissen
·
B
Dressyr Hej alla! Måste man ha plastrong på lokala tävlingar?? Jag undrar också vilken färg på schabraket man ska ha. :confused:
2
Svar
20
· Visningar
1 558
Senast: SusieQ
·
O
Dressyr Skulle någon vänlig själ vilja svara på hur man bedömmer en andra felridning. Det vill säga ska man få avdrag fyra poäng eller sex...
Svar
3
· Visningar
705
Senast: overtyre
·
Dressyr Startade en klubbtävling i dressyr i helgen med min travhäst Nisse. Jag hade jättekul å är nöjd med vår prestation :smirk: även om %...
Svar
9
· Visningar
1 305
Senast: Zuzzi
·
L
Dressyr Jag rider en nordis som är underbar på alla vis, men i galoppen är det nästan helt omöjligt att samla henne. Hennes förra ryttare lät...
Svar
12
· Visningar
3 273
Senast: Susan
·
M
Dressyr Hej! Jag är medryttare på en engelsk fullblodsvalack, 6 år. Han är lite ur form och kondition nu pga skador i höger bak. Han är nu på...
Svar
13
· Visningar
1 369
Senast: Mari_H
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Luktar gnagare?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30