Sv: nybörjare....på riktigt alltså...
Tro mig jag för oväsen i vanliga fall när pållan brakar iväg, men på tävling försöker jag att minimera utbrotten. Sedan är ju pållan så bra på att föra oväsen på egen hand
Jag är kvinna och tillhörde ett pansarförband här nere i söder som numera är dött och begravet så även jag har en liten basker med pansararm på någonstans i gömmorna. Satt dock inte i sardinlåda under min tjänstgöring. Hade en egen terrängbil med tillhörande chaffis = praktiskt
Jag har ridit i uniform för att en viss situation krävde att jag hade det på mig för att få delta i en sak. Exakt när och var tänker jag inte gå in i detalj på ett allmänt forum då det hela inte följde gällande uniformsreglemente på vissa fundamentala punkter. Men det blev en praktisk lösning på ett klurigt problem och eftersom gradbeteckning och trupptillhörighetstecken och allt annat stämde, valde de som kunde ha agerat och stoppat det hela, att se genom fingrarna.
Kolla upp vad som gäller genom förbandet du tillhör så att inte någon med en fiffigare gradbeteckning än din ställer till problem
Där är ett gäng som brukar delta i Team chasen i falsterbo, tror de är från K4 - dock ej säker. De brukar rida med M90 jacka och har nägon form av kakigröna/grå ridbyxor till. För det är ju inte som om man släpar ut den prydliga uniformen i terrängbanans lervälling.
Det säger sig själv att man får mer ut av en privatlektion än när man rider på ridskola i en grupp på 8-12 personer. Personligen tycker jag att det är olidligt mycket folk i ridhuset om man är fler än 5.
Gissa vem som har tränat extremtidiga mornar innnan solen och tuppen har gått upp
Inte en kotte i ridhuset och man har hur mycket utrymme som helst till att göra vilka övningar och rörelser som helst utan att ta hänsyn till någon annan
Iofs är det inte självvalt, men jag jobbar natt och trivdes bäst med att ha hästen tränad och klar innan jag gick och lade mig - sov bättre då. Just nu är pållan utlånad och jag njuter av att sova om mornarna
snart kommer jag att sälla mig de dagarbetandes skara och då får jag antagligen vänja mig vid kvällsknökade ridhus igen