Dressyrsadlar?

Sv: Dressyrsadlar?

Jag har en Cobra dressyrsadel. Har tidigare ridit rätt mycket hoppning och hade problem att hitta en dressyrsadel som jag trivdes med. Cobran är helt underbar! Vill inte byta den mot någon annan sadel nu!

Jag har också en cobra. Cobran är likadan som jaguaren (samma tillverkare) förutom att cobran specialbeställs. Jag är jättenöjd.
På din fråga, Loviza, om bommen är rak eller svängd i bommen, så tror jag, obs tror, om jag inte minns fel att den är lite mer åt böjda hållet till.

Är det inte Amerigo som är samma som Cobra, fast ej måttbeställd? Iaf enligt ridin.. :confused:

Eller kan det vara så att den engelska cobran är som jaguar, och den italienska som amerigo?? :idea:

jag har för mig när mor pratade med jaguarförsäljare/tillverkare att de sa att cobran och jaguaren är samma sak, men jag kanske minns fel :crazy:

Jaguaren och cobran verkar ju klart intressanta om dom ligger bra...

Vad tycker ni om Prestige venus?

Är också lite nyfiken på amerigo sadlarna, tycker dom "ser" bra ut men har hört både ris & ros om dem. Någon som vet lite mer?
( Hörde bla att en duktig sadelutprovare (som själv inte representerar ngt närke) varnade för dem...varför vet jag dock inte)

Jag har en Röösli, som både min häst och jag älskar =)

Rider i en Wellington Greenline, med djupt säte och höga knästöd. Den ger ryttaren en korrekt sits och är dessutom bekväm. Dessutom är det en ganska "kort" sadel så den passar på korta ryggar och stör inte ryggmusklerna i onödan. :bump:

Jag har en Edinburgh som jag gillar och har nyligen köpt en Santa Cruz och den är jättebra om man har långa ben.

Har just köpt en Kentaur Aramis och är jättenöjd med den. Djupt säte och ordentligt stöd för skänkeln.

bussig skrev:
Karl Niedersuss heter den. Finns på dressyr.com Finns olika modeller. Mycket bra kvalite från första början.

Jag ha precis fått hem en sådan till min ena häst. Har även måttbeställt en Albion K2 till min andra.. Från dressyr.com

Kanonsköna sadlar!!!!

Har en 23-år gammal röösli sadel som är helt underbar..måttbeställd efter min mamma så den passar mig bra också.. är inte så förtjust i de nyare röösli sadlarna när man jämför dem med min gamle..

sen har jag jensen sadel som är måttbeställd både efter mig och min häst..väldigt skön!!!! och ligger väldigt bra!

Jag har en stübben tristan lyx. den är urskön! och bra kvalitet, jag tror att vi har haft den i 11-12 år eller något sådant..

Wintec Isabelll, som är superskön,sitter som gjuten i den...

*lånar knapp*

Själv älskar jag min County...
Började med en 1990 ca... Då en 16½ och bomvid normal (3 ?), men bytte från 154 cm till 174 och därmed bytte även jag upp mej till en 17½ och vid bom (4 ?) och den ligger som gjutet på alla hästar jag testat den på...

Vid bytet så provade jag X antal olika märken men valet föll iaf på en ny county... :love:

Jag har en Isabell Werth med Cair (förstås!!) och NU börjar jag förstå vikten av en bra sadel. Allt känns mycket enklare och bättre då man placeras rätt i sadeln. Sen är det inte fy skam att pållen också trivs bra med den på ryggen. Vi kämpar på med dressyren och det går... framåt!!!!!

Jag har en Amerigo CC. Gillar den skarpt eftersom man inte blir så låst i den. På fjordingen har vi en Crown. Har tidigare haft Morris & Nolan, County, Cliff Barnsby, Frank Baines.

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
886
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 319
Senast: Anna-KarinO
·
Hundavel & Ras Jag tänkte mig att skaffa en hund i framtiden, men det är verkligen inte lätt att välja. Jag växte upp med en Newfoundland som liten...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 320
Senast: AnneB
·
Utrustning Går i drömtankarna om att spara ihop till en riktigt trevlig dressyrsadel nästa år (eller kanske mer realistiskt, om några år :p). Har...
Svar
14
· Visningar
1 836

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka