Bra gårds och stallhund

polly p

Trådstartare
Hej!
Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög .
Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu senaste är en hane.
Han rullar in på sitt 13 år. Har en del krämpor så som att höfterna inte är riktigt med mm.

Älskat så mycket med labrador men vill nu titta efter en ras som är lite mindre och kanske inte fäller riktigt på samma vis..
Å som trivs att vara ”gårdshund”, följa med på lättare ridturer. Lägga lite grundlydnad på och ev rallylydnad på hobbynivå för att aktivera skallen.
Men hund som älskar många och god.
Liite halv kär i dotterns dansksvenska .
Men finns ju så många raser utöver.

Hej!
Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög .
Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu senaste är en hane.
Han rullar in på sitt 13 år. Har en del krämpor så som att höfterna inte är riktigt med mm.

Älskat så mycket med labrador men vill nu titta efter en ras som är lite mindre och kanske inte fäller riktigt på samma vis..
Å som trivs att vara ”gårdshund”, följa med på lättare ridturer. Lägga lite grundlydnad på och ev rallylydnad på hobbynivå för att aktivera skallen.
Men hund som älskar många och god.
Liite halv kär i dotterns dansksvenska .
Men finns ju så många raser utöver.
Som stallhund hade jag valt någon av spetsarna eller dom mindre terrierna för att slippa att dom fryser dom många timmar dom bara ska vara ,ett minus blir ju då istället eventuell jaktlust hos dom sistnämnda.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 890
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Halloj! Nu är det snart dags att börja välja ras, har funderat några månader på vilka raser som ska kunna passa mig. Har haft två...
2
Svar
38
· Visningar
7 489
Senast: Lona
·
Hundavel & Ras Hej! Helt ny här på forumet och skulle vilja få lite tips på olika raser som kan passa mig! Jag har en blandrastik på 18 månader och...
Svar
3
· Visningar
906
Senast: Lisojo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka