Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Jag skulle behöva hjälp med övningar för hur jag ska få min häst att belasta bakbenen lika mycket i dressyrarbetet. Jag rider sällan för...
Svar
14
· Visningar
1 737
Senast: Camilla_H
·
Dressyr Red min häst idag för första gången sen i somras, ett lätt skrittpass på småvägar här omkring. Hon var pigg och glad men kändes ändå...
Svar
3
· Visningar
836
Senast: Darbhanga
·
W
Dressyr hejsan jag undrar om man nu får rida med rakt gummibett med hårt gummi eller måste de vara 2 eller 3 delat? jag vet att man inte får...
Svar
2
· Visningar
871
Senast: Wielki Mynth
·
M
Dressyr helloou! Min häst går nu i fin form i skritt, trav å galopp. Hon kan skänkelvikning, framdelsvändning å lyssnar bra på framåtdrivande å...
Svar
12
· Visningar
1 534
Senast: Balkasch
·
M
Dressyr Jag har en b-ponny som har ganska varierande temperament. Ena dagen kan hon vara jätte "slö", andra dagen kan hon vara jättepigg! Och...
Svar
3
· Visningar
929
Senast: Matilda94_
·
L
Dressyr Medryttarponnyn som jag rider skummar inte så mkt i munnen, hon har precis börjat "gå i form" och skummar ibland. Men när hon gör det så...
Svar
16
· Visningar
2 899
Dressyr Hoppas ni får en massa trevliga dressyr saker från tomten:D Själv är jag väldigt glad eftersom hästen med kvarka börjar bli frisk...
Svar
7
· Visningar
784
Senast: lektra
·
Dressyr Om vi ska prata om ryttaren nu i denna tråd då, när det gäller att behärska att rida på kandar. Kan det vara så mycket mer än att...
Svar
8
· Visningar
3 276
Senast: Pepparkaka
·
S
Dressyr börjar bli förvirrad.. helomvändning på bakdelen = bakdelsvändning? i "min" värld är bakdelsvändning motsvarigheten till...
Svar
5
· Visningar
823
Senast: Susan
·
Dressyr Vad menas med "överlinje"??? Vad är en dålig överlinje?
Svar
12
· Visningar
6 049
Senast: Susan
·
Dressyr Hej sitskunniga! Jag har sitsproblem... Rider på msv nivå och vill komma högre upp i klasserna vilket jag tror blir svårt så länge...
Svar
5
· Visningar
1 227
Senast: Lickety
·
C
Dressyr vet inte om tråden ligger rätt men jag mosste få veta! min kommpis börgar nu tävla sin d-ponny i hästklasserna efter som hon är över 18...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
12 467
Senast: Gwaeron
·
D
Dressyr Hm..kom på idag att jag inte har tillräckligt smala ben för att bli något i dressyrvärlden ;) Har stl 36 och är i åldersgruppen 15-19...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 552
Senast: Annki
·
W
Dressyr varför används kandar?.. och när börjar man använda det? vad är det bra för? kramar:p
Svar
14
· Visningar
1 268
Senast: moonlightgarden
·
Dressyr Nu behöver jag hjälp... ingen :angel: Mina idér börjar ta slut :crazy: Hur tränar jag galoppfattning på en häst som börjar varje...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 471
Senast: Totola
·
Dressyr Är det någon som skulle vilja lägga in dressyrprogramen åt mig. LC:1 LC: 2 LB:1 LB:2 LB:3 LA: 1 LA: 2 OCH LA:3 Hittar ingen bra sida så...
Svar
4
· Visningar
1 139
Senast: Halifaxen
·
L
Dressyr Jag har ett sjuårigt halvblodssto som är väldigt seg i munnen, har aldrig suttit på en så hård häst förut. Hon är mjuk och villig att...
Svar
8
· Visningar
1 675
Senast: lemonadsaft
·
B
Dressyr Han går stundtals väldigt fint och får med sig bakbenen bra och går i en trevlig form, men går mestadels bakom lod. Min tränare säger...
Svar
11
· Visningar
1 348
Senast: BancoB
·
W
Dressyr Hejj alla glada där ute. Har en 6 årig Mecklenburger som heter Whitaker=) rider för instruktör i dressyr och nu ska vi börja få till...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: Rumpnissen
·
Dressyr Är det tillåtet i någon form av tävlingsdressyr? Har nyss tittat på en Grand Prix-kür där v ryttarna red med spö. Vad är det eg. som...
Svar
3
· Visningar
823
Senast: Rumpnissen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka