Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

M
Dressyr Satt precis och kollade igenom dressyrprogram.. Och fram till Msv B, så är där ju inga direkta skolor? Men en del olika sorters trav...
Svar
4
· Visningar
1 084
Senast: BabieBus
·
T
Dressyr Jag har en D-ponny valack som är 19 år i år. Han har en tendens att snabbt äta upp sig igen så han blir tjock så fort man inte rider...
Svar
15
· Visningar
1 149
Senast: Tartuffe
·
L
Dressyr Jag rider en f.d travare, när jag rider dressyr med honom så lyckas jag inte få med bakbenen, framförallt i galoppen. Det känns som om...
Svar
11
· Visningar
1 549
Senast: lolouice
·
Dressyr Det är ok enlig TR att longera på framridningsbanan eller hur? Det är tävlingsarrangörerna som brukar förbjuda det eller? Och informerar...
Svar
16
· Visningar
1 359
R
Dressyr jag ska köpa en ny häst, en c-ponny. den är bara grundriden och kan inte så mycket, jag ahde tänkt tävla dressyr i lättare klasser senar...
2
Svar
28
· Visningar
2 686
Senast: Åsa
·
E
Dressyr Hej Hoppas att någon av er kan svara på mina frågor. * Vilka regler gäller för tävling av 4 åring ( dressyr+ hoppning ) ...
Svar
3
· Visningar
1 242
Senast: Choklad
·
Dressyr vad menas med att hästen rätar ut innersidan? :confused:
Svar
10
· Visningar
905
Senast: mackan
·
E
Dressyr Hur vet man om en ryttare är en talang, har naturligt rätt känsla?? :confused: moi
Svar
15
· Visningar
1 375
Senast: **Lina**
·
Dressyr Behöver lite tips på hur jag ska få min dam lösgjord. Problemet är som följer: I trav skjuter hon gärna ut höger bog, hon är svår att...
Svar
2
· Visningar
734
·
K
Dressyr När jag rider dressyr pass och tränar för dressyr instruktör så att min ponny får arbeta riktigt riktigt ordentligt så när hon då går i...
Svar
6
· Visningar
1 187
·
Dressyr Ngn som har koll på när ponnyallsvenskan i dressyr går??
Svar
6
· Visningar
851
Senast: Gilette
·
N
Dressyr Min häst har inga som helst problem att "rätta galoppen" på en hoppbana, landar hon i fel galopp behöver jag bara sitta om för att hon...
Svar
8
· Visningar
1 129
Senast: nässla
·
G
Dressyr sluter:banana: öppner:bump:
Svar
6
· Visningar
918
Senast: Galax
·
M
Dressyr är det någon som har koll på det? det är ju ingen hjälptygel som påverkar hästen så det borde ju va ok, men jag har då aldrig sett...
2
Svar
26
· Visningar
3 986
Senast: Vår_Vinter
·
E
Dressyr Jag börjar om från början som jag alltid gör. Det började med att hästen fick ont i ryggen, stegrade sig väldigt mkt och gick med...
Svar
17
· Visningar
1 817
Senast: bigganl
·
S
Dressyr Det är här är bara en sak jag undrat över länge. På nästan alla dressyr ställen (jag vet inte om de är så i hopp stall också) jag...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 944
Senast: toviiie
·
J
Dressyr Det här kanske är en dum fråga, men i hoppning kan man tävla d ponny i storhästklass. Kan man det i dressyr också? Kan man skaffa...
Svar
19
· Visningar
2 083
Senast: Loppanpoppan
·
Dressyr När hästen går bakom hand är det när det går bakom lodplanet? har hört att den går bakom hand för att slippa arbeta, stämmer det...
Svar
13
· Visningar
2 548
Senast: Hallonsoda
·
Dressyr Vad gör man för att förhindra att hästen går på två spår. Min häst skjuter gärna ut bakdelen i vänster galoppen (det är hennes svåra...
Svar
13
· Visningar
3 615
Senast: Montéryttare
·
Dressyr Kan någon förklara för mig hur man får hästen att gå sidvärts (typ skänkelvikning) när man tömkör? (GÅR det att förklara i skrift?)...
Svar
7
· Visningar
7 000
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka