Varför jämt keps?

Sv: Varför jämt keps?

asså inte lag så men man e riktigt korkad om man inte gör de.. :P i privatstallet där ja har mina hästar rider INGEN jag menar INGEN utan hjälm, man tänker såhär"jag ska bara ta en skrittrunda, det är inget farligt.. hästen är s trygg" men han kan ju bli rädd för vad som helst, hästar är hästar ;)

Caligrate xx skrev:
Buff!
Är det någon här inne som använder något som kallas för "buff"???.
Jag tror att Kefley säljer dom, sen har jag hört att multiidrottare tycker att det är det absolut bästa klädesplagget...

Jag har en buff! Eller två för den delen!

Har den antingen som pannband - perfekt under hjälmen när det är kallt, eller uppdragen över näsan om det är sådär -27 som det var i förrgår, eller som halsduk!

Dock räcker det inte bara att ha den på huvdet när det är kallt, då har jag mössa!

toviiie skrev:
asså inte lag så men man e riktigt korkad om man inte gör de.. :P i privatstallet där ja har mina hästar rider INGEN jag menar INGEN utan hjälm, man tänker såhär"jag ska bara ta en skrittrunda, det är inget farligt.. hästen är s trygg" men han kan ju bli rädd för vad som helst, hästar är hästar ;)

Man får tycka vad man vill men inte säga vad man vill... Om man tycker nån är korkad/dum/idiot så får man behålla det för sig själv.

Sen kan man respektera att folk gör olika val!

Immer skrev:
Tänk, jag trodde det rådde yttrandefrihet här i landet!

Immer

Tänk om jag skulle säga allt som jag tänkte :devil: Då får både en o annan passa sig :devil:

Hahahaaa... Det e bara riktigt dumma människor som säger allt dom tänker ;)

Tvärtom. Det är dem jag respekterar mest.
Lismande, självgoda typer som jamsar med när man ser på dem men som räcker ut tungan när man vänder ryggen till ger jag inte mycket för.

Immer

jooo ;) men asså man riskerar ju göra sig illa, det är ju större chans att man skadar sig om man inte har hjälm eller skyddsväst?
man ska alltid ta det säkra före det osäkra :P

toviiie skrev:
jooo ;) men asså man riskerar ju göra sig illa, det är ju större chans att man skadar sig om man inte har hjälm eller skyddsväst?
man ska alltid ta det säkra före det osäkra :P

Farligare m skyddsväst anser jag ;) :angel:

vrf d då? kanske som monte ryttare men inte som vanlig ryttare..

toviiie skrev:
vrf d då? kanske som monte ryttare men inte som vanlig ryttare..

Du vår inte samma balans och har inte samma rörelsefrihet så man blir en sämre ryttare med väst... Men visst skyddar den OM jag nu mot alla odds skullle ramla av!

aa :P men ja tkr iförsej att jag sträcker på mig mer när jag sitter å rider me väst, för det blir obekvämt om man sitter som en säck potatis ;)

Liknande trådar

Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
4 049
Senast: shia
·
Hästvård Kan redan nu varna för långt inlägg, tror jag, men ska försöka korta ner historien så mycket som möjligt... Har haft min häst i 6 år...
Svar
15
· Visningar
4 909
L
Ekonomi & Juridik OBS – KOPIERA INTE NÄR DU SKRIVER SVAR pga LÅNGT INLÄGG – gör en egen sammanställning med TIPS / RÅD – Tack !!!! Förvirringen känns...
2
Svar
24
· Visningar
5 961
Senast: Lyckan i Halland
·
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
7 266
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar