Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min syster gillar leasing men jag skulle aldrig ge mig in i det. Har sett allt för många fall där det blivit problem om ens livssituation förändras drastiskt och man inte kan lösa avtalet.Vilket är smartast rent ekonomiskt? Vad tjänar man mest på? Vad är fördelar vs nackdelar med att leasa bil?
Och inte åker så himla mycket.Leasa privat är bra om man är två pedantiska pensionärer. Men med barn och djur- aldrig i livet.
Nej, man ska ligga runt 1000mil/år när jag räknade på det. Jag kör ca 3500-4000 så det är kass ekonomi i det och extra dåligt vid leasing.Och inte åker så himla mycket.
Ja och inte tex blir långtidssjukskriven med kass ekonomi, separerar och måste flytta och plötsligt kör väldit mycket mer osv.Och inte åker så himla mycket.
Vilket är smartast rent ekonomiskt? Vad tjänar man mest på? Vad är fördelar vs nackdelar med att leasa bil?
Fördelarna är väl förutsägbarheten ekonomiskt, eftersom service, reparationer och annat ingår. De jag känner som leasar framhåller den tryggheten samt att de vet att de blir av med bilen smidigt vid en viss tidpunkt och kan då åter bestämma om och vad de vill ha nästa period.
Men för att det också ska vara en fördel ekonomiskt gäller nog att alternativet är att köpa en sprillans ny bil. Rent ekonomiskt (antal kronor) är det mer fördelaktigt att köpa en riktigt bra begagnad bil. Svårare att hitta emellanåt, med risker för att riktigt bra inte alls stämde.
Dock kan räntorna svänga rätt dramatiskt, och då är det allt annat än förutsägbart eftersom man inte heller kan välja att skjuta på det om kostnaden helt plötsligt är högre än nyttan.
Vår bil gick från 4300 till typ 5. Nu är den nere på 4800. Inte så farligt ändå även om det var irriterande.Jag har fast pris på min leasingbil. Tecknade avtalet för drygt två år sedan, hade det varit rörligt hade det blivit rejält dyrt eftersom räntorna stuckit iväg