Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Min häst skummar alltid i munnen efter dressyrpass, hon skummar så mkt att det brukar komma på bogen, benen osv. Jag har hört att dom...
2 3
Svar
51
· Visningar
12 770
Senast: Websters girl
·
L
Dressyr En fråga bara först! Har köpt mig ett pelhambett på samrådan med bästa kompisen pga att jag har jätte svårt att rida min häst på tygel...
2
Svar
30
· Visningar
2 343
Senast: Asa_S
·
T
Dressyr Haha xD I måndags kunde jag knappt tro mina ögon, eller snarare Rumpmuskler! :crazy: Red en 20 minuters Barbacka, hårddressyrpass och...
Svar
8
· Visningar
1 114
Senast: Diba
·
Dressyr Min häst tar väldigt lång tid på sig att bli uppvärmd ordentligt. Han är stel i sidorna och lite svårt att böja och ställa i början av...
Svar
17
· Visningar
1 382
Senast: sannaaah
·
Dressyr I förrgår var det -17 grader och det blåste väldigt kallt ute.. När jag senare på dagen , efter att min häst varit ute i hagen med ett...
Svar
3
· Visningar
850
Senast: Aningsfull
·
S
Dressyr Min ponny har en ovana att lägga tungan över bettet när man minst anar det och behålla den där, vilket gör att jag får noll kontroll...
Svar
15
· Visningar
2 820
Senast: sisu
·
T
Dressyr Jag skulle behöva lite tips på hur jag ska få min medryttarhäst att gå bättre..;) Lite om henne: Ett halvblodssto på 12 år. 160 cm...
Svar
2
· Visningar
1 059
Senast: Tajtish
·
K
Dressyr Min häst har tyvärr fått en piphas (ofarlig)..... Skall ut och tävla med henne i vår men min fråga är om detta är något som domarna kan...
Svar
2
· Visningar
749
Senast: bobo
·
D
Dressyr Min ponny har svårt att böja sig i höger varv när vi rider på volt och hon trycker in inner bog och vill inte jobba den sida och hon...
Svar
4
· Visningar
990
Senast: Diba
·
M
Dressyr Jag ska till tyskland efter sommaren och jobba ett år. Såg att det fanns en tråd om hästord på engelska. Ska snart ringa henne jag ska...
Svar
9
· Visningar
5 020
Senast: rostad
·
Dressyr Vet inte hur beteckningen ser ut. LA:P1 eller LA P:1 eller något annat. Hursomhelst undrar jag vad det är för ett program och jag...
Svar
5
· Visningar
1 356
Senast: IngelaH
·
Dressyr Hur avslutar ni en sådan?? Säj att man rider skänkelvikning längs medellinjen, flyttar ni framdelen till bakdelens spår, eller bakdelen...
Svar
12
· Visningar
1 299
Senast: Lavinia
·
Dressyr Är det okej att alltid rida dressyr utan lindor eller benskydd?? Kan det skada hästens ben eller ge förslitningsskador på ngt sätt...
2
Svar
36
· Visningar
2 784
Senast: Ich
·
B
Dressyr Några tips om hur man ska göra för att använda så små hjälper som möjligt i galoppfattningen? :)
Svar
14
· Visningar
1 058
Senast: Beauty_Boss
·
Dressyr Har en helt underbart sto, fd travare men har knappt gått på banan utan mest som ridhäst. Jag köpte henne i maj och har jobbat hårt med...
Svar
12
· Visningar
1 173
Senast: Schmetterling
·
M
Dressyr Hejsan! Har problemet som säkert många andra här också har. Det är det att när jag tränar dressyr så vill jag ju rida så bra och likt...
Svar
3
· Visningar
884
Senast: melinda
·
C
Dressyr Japp, har själv ett tredelat där mittendelen är platt. Iallafall så läste jag höökskatalogen idag (missbrukar den grovt, läser den...
2
Svar
38
· Visningar
2 594
Senast: lektra
·
Dressyr hejsan allihopa! hur går man till väga för att skaffa sig gröntkort??? har hört om ngt ridprogram man ska göra....hur avancerat är...
Svar
4
· Visningar
827
Senast: dressyrtok
·
Dressyr Var inne på Stallbacken just och kollade på dressyrprogrammen, där står att LB:1 2003 inte längre gäller nu, 2006. Är jag helt efter...
Svar
3
· Visningar
870
Senast: Magnum
·
Dressyr Det ska till en f.d. hoppryttare (Lars Lagerdahl) att bestämma längden på ett dressyrspö. Nu får spöt på tävling endast vara 110 cm. och...
Svar
17
· Visningar
4 693
Senast: Beauty_Boss
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?