Bra tips hur man stärker hästens galopp?

Sv: Bra tips hur man stärker hästens galopp?

Susan skrev:
velcome to the club.

man får lära sig hantera det.

Du måste alltid i höger böjning hålla tillbaka din högra axel
vilket flytta över din vikt på ditt vä sittben.
Du måste också böja din länd åt rätt håll.

jag *den skojiga :o pedagogiska:o tränaren* skriker åt mina bångstyriga elever att det skall tänka; "torka sig i baken med höger hand" Det brukar få stil på de små liven :D

Du måste alltid i vänsterböjning hålla fram ditt inre sittben och inte låta ditt yttre sittben glida för långt utåt.

Rakt fram så måste du göra lite av båda :D

Elin har sina egna instruktioner för hon är sned på ett annat sätt.
Samt cementerad i länden - så hon kan inte ens "jucka" i traven

Men hon är söt ändå :D
Suupertack....Ska tänka på detta...;) Gör det genast enklare när man har nåt att tänka på ...torka sig i röven DEN VAR BRA :rofl:
Den glömer man ju ine i första taget....:)
Men på rakt spår ???Den var svår ;) lite av båda....

fattningar, övergångar, cavaletti med olika avstånd( två bommar till att börja med) så du får träna hästen på att lyssna på att länga och korta, intervallträning i bra form och tempo är grymt tacksam träning både för dig, hästens muskler, hästens galopp och framförallt konditionen :bow:

wert skrev:
Nej hon gör det för att hon inte är tillräckligt stark, det är ingen fördom utan handlar om styrkan hos hästen. Om hon inte går på dubbla spår som du säger varför kan du då inte rida i förvänd galopp? Då vore det inget problem att göra så nämligen...

FÖR ATT HON INTE ÄR TILLRÄCKLIGT STARK FÖR ATT GÅ I FÖRVÄND ÄNNU, ALLA HÄR VERKAR VARA RÄTT SEGA :rofl:

Elisha skrev:
FÖR ATT HON INTE ÄR TILLRÄCKLIGT STARK FÖR ATT GÅ I FÖRVÄND ÄNNU, ALLA HÄR VERKAR VARA RÄTT SEGA :rofl:
ELLER DE KANSKE INTE BEROR PÅ STYRKAN UTAN ATT HON INTE FATTAR ATT HON SKA FATTA FÖRVÄND EFTERSOM HON ALLTID GÅR I RÄTT GALOPP

Rätt galopp är den galopp du ber hästen om.

varför är du så agressiv när du ber om råd undrar jag?

Elisha skrev:

Men nu säger du emot dig själv men det fattar du ju inte:smirk:

Jag brukar galoppera på små volter så får han starkare muskler och orgar hålla galoppen längre och den blir kraftigare.:rofl:

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 347
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 528
Senast: Raderad medlem 149793
·
Ridning Min häst ville inte alls gå fram på ridbanan igår och tjurade rejält för skänkeln - varför? Kan det bero på pälssättning? Så fort jag...
Svar
3
· Visningar
537
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 303
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar