Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

L
Dressyr Taktfel är fel rubrik men jag vet inte vad jag ska kalla det.... Det var iaf på grund utav att Lord Owen lärde mig att se detta som jag...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
4 947
Senast: axel
·
Dressyr Nu har det varit många debatter om hästens form, hjälptyglars "effekt" osv osv i många trådar under veckan. I många trådar förekommer...
2
Svar
39
· Visningar
2 567
Senast: Jfrelin
·
D
Dressyr Jag kan noll om dressyr.. men är lite nyfiken ang de där procenten som alla tjatar om. Red LC:1 igår, för min tränare, och får då...
Svar
7
· Visningar
22 569
Senast: mjauen
·
L
Dressyr Hej alla hjälpsamma (?) Jag ska vara med i KM i dressyr snart då vi ska rida ett av de här nya dressyrryttartesten. trots att jag o...
Svar
9
· Visningar
1 104
Senast: LadyJay
·
Dressyr Mitt dressyr Tr har fått fötter och jag undrar därför om jag får tävla på något av dessa bett?
Svar
11
· Visningar
1 211
Senast: toughcookie
·
S
Dressyr Jag ska eventuellt rida en häst lite framöver och hålla igång den medans ägaren tar lite "time off".. Red honom för första gången på...
Svar
6
· Visningar
992
Senast: susekl
·
Dressyr Jaha nu är det dax att köpa kandar! Men det är ju evigheter sedan jag red på kandar sist hur är det vilken storlek ska man ha på...
Svar
12
· Visningar
1 206
Senast: Noir3
·
Dressyr Funderar lite över hur mkt man vågar rida hästen i djup snö? Visst, den måste vänjas och stärkas gradvis, men finns det trots det risk...
Svar
19
· Visningar
2 122
Senast: BancoB
·
T
Dressyr Hej är det någon som har en skiss på ridvägarna i I:1? Kram Marie
Svar
2
· Visningar
721
Senast: Murray
·
S
Dressyr Vill ha hjälp med följande! Detta gäller då en 8-åring som rider en B-ponny. 1. Hur kan man lära henne att hålla handen lite mer...
Svar
2
· Visningar
627
Senast: cactuspower
·
W
Dressyr Ja, ni förstår kanske vad jag menar... Hur rider man på bästa sätt en häst som "knäpper av" i nacken och går bakom hand? Hästen i...
Svar
17
· Visningar
1 603
Senast: AirPrins
·
Z
Dressyr vad har det blivit förändringar i programmet jag ska tävla om mindre än 2v. Panik.
Svar
3
· Visningar
764
Senast: Gilette
·
Dressyr OK, jag är inte insatt i debatten om åldesgränser direkt, mer än att jag läst i Ridsport.. Men jag spånar fritt och luddigt: Om det...
Svar
8
· Visningar
1 157
Senast: EB_
·
K
Dressyr För ett par veckor sen var en hästtandläkare ute till vårt stall och undersökte min ponnys mun och tänder. Jag har själv märkt att något...
Svar
11
· Visningar
1 660
Senast: _K_89
·
Y
Dressyr Hej! Tänkte att det kunde vara kul att höra vad ni andra säger om detta! Kanske oxå få lite tips. Min häst är kontrollerad i...
2
Svar
26
· Visningar
2 145
Senast: Yoshi
·
Dressyr Min häst har en ganska dålig skritt. När hon är exalterad är övertrampet ungefär en dryg hovbredd och när hon bara är som vanligt...
Svar
12
· Visningar
1 214
Senast: Cut3Leo
·
D
Dressyr Måste man följa "den fastslagna utbildningsstegen" och lära hästen rörelserna i den ordning som de dyker upp i tävlingssammanhang...
Svar
5
· Visningar
891
Senast: __Stilett__
·
R
Dressyr Hjälp mig, jag är ju kass på det här. det är många som sågar sina hästar, de e ju inte så det ska gå till väl? En ridlärare säger "krama...
Svar
9
· Visningar
1 014
Senast: roover
·
L
Dressyr Hur ska man rida för att kunna länga steglängden i trav men ändå behålla takten? Vilka övningar är bra för att uppnå detta?
Svar
19
· Visningar
1 688
Senast: Murray
·
J
Dressyr Mitt problem är detta: helt oväntat så blev det bestämt att jag skulle tävla en d-ponny åt ägaren, eftersom jag inte tävlat på ett par...
Svar
3
· Visningar
684
Senast: Anna_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte
  • Akvarietråden V