Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

S
Dressyr Hur måna poäng får man på storhäst 1,2,3,4 plac i LB på lokal/reg? 1,2,3,4 plac i LA lokal/reg? visst är det 20p för varje klass för...
Svar
6
· Visningar
995
Senast: Jfrelin
·
S
Dressyr vilka klasser är det oftast på div II för stor/ponny? hur många ska man vara i laget? 4st? å nej jag hittar inte så bra på...
2
Svar
20
· Visningar
1 655
Senast: Unica
·
C
Dressyr Jag har fått lite problem i min analys av den egna sitsen. Efter att ha studerat mängder av litteratur i frågan samt "lyssnat" på olika...
Svar
9
· Visningar
10 518
Senast: Curtis
·
O
Dressyr hur funkar den när man ska rida flera på banan samtidigt? :confused:
2
Svar
24
· Visningar
2 000
Senast: PrinceFair
·
J
Dressyr ....en enkel fråga bara...hur rider ni "korrigerar" en häst som tar stöd på inner tygel? Inte vill ta stöd på ytter..."släpper" man...
Svar
12
· Visningar
1 370
Senast: emma-vsm
·
W
Dressyr Jag är en inte alltför oäven dressyrryttare som inte vill något hellre än att jobba med/tävla/utbilda dressyrhästar. Har gått...
Svar
7
· Visningar
1 292
Senast: waz
·
M
Dressyr Hästen är en välutbildad dam gör öppnor, sluta, skänkelvikning utan problem... Hon kan även galoppombyten, som vi satt några gånger med...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
8 080
Senast: Montéryttare
·
S
Dressyr Fick tips om denna sida, så nu tänkte jag testa den! Skulle behöva lite hjälp! Låter lite konstigt men jag håller på med travhästar och...
Svar
3
· Visningar
872
Senast: pinky
·
L
Dressyr Fick inspiration av Jessica och lektra pga deras mycket intressanta disskution om vart lodplanet skall vara i tråden piaff/trampa (tror...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 357
Senast: Curtis
·
S
Dressyr Har varit o kollat på en häst som startat La 5 i dressyr. Vad ingår i det programmet?, dvs, vad måste ponnyn kunna?
Svar
5
· Visningar
1 041
Senast: PrinceFair
·
Dressyr Jag fick tillbaka min häst för en vecka sedan efter att den har varit utlånad på foder i ca ett år. Nu är saken den att när vi rider i...
Svar
10
· Visningar
1 070
Senast: lektra
·
L
Dressyr Vet någon hur uppridningen på medellinjen går till i Inledande Ryttartest (4 ryttare); när man är flera? Gör man halt på rad eller rider...
Svar
3
· Visningar
828
Senast: Rumpnissen
·
S
Dressyr får man lägga ett underlägg, dvs ngt mjukt på nosgrimman (tex ett vadderat tunt tygstycke) på underdelen där man har spännet. (dvs där...
Svar
4
· Visningar
886
Senast: lektra
·
Z
Dressyr Är det säkert att jag inte behöver sporra i LB.1 och LA.1 om det lokal tävling för häst. Min häst är super känslig för sporrar och jag...
Svar
4
· Visningar
904
Dressyr Som rubriken antyder så blir min häst gärna låg i formen (i galopp) och blir även lite "framtung" det beror endast (tror jag) pga att...
Svar
8
· Visningar
1 084
Senast: Jessica
·
Dressyr Varför lyfter en del hästar upp svansen när de blir ridna (dressyr)?? Piskar hästen med svansen (under ridning) när den är irriterad...
2
Svar
31
· Visningar
3 976
Senast: |>Takida<|
·
Dressyr Har alla hästar en "takt"? Hur ser en taktlös trav ut? När hästen travar i otakt är det när den typ ökar och minskar hela tiden -...
2
Svar
25
· Visningar
2 633
Senast: Susan
·
Dressyr Nu är jag nyfiken. Tror ni att ni kommer att ta er hela vägen till Grand Prix? Vad är ett realtitiskt delmål? Hur långt har ni kommit...
2
Svar
37
· Visningar
3 211
Senast: **Lina**
·
T
Dressyr hej;) jag undrar om det är någon här inne som har koll på vad som gäller angående ryttarens klädsel på en lokal ponny dressyr?? måste...
Svar
2
· Visningar
854
Senast: towii
·
Dressyr Jag har fått för mig (genom att läsa och diskussioner) att man får en häst känsligare för hjälperna genom att alltid börja med att ge...
Svar
19
· Visningar
1 479
Senast: Jessica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gamla trotjänare
  • Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur