Vägen till Grand Prix

Sv: Vägen till Grand Prix

Tror ni att ni kommer att ta er hela vägen till Grand Prix?
Ja det är absolut en dröm jag vill uppfylla!Pållen min är utbildad tom Grand Prix.

Vad är ett realtitiskt delmål?
Att rida YRSM 2006.

Hur långt har ni kommit hittils?
62% Elittävling St George + Placering St George

Var stod ni och stampade längst?
Vi har, och jobbar fortfarande mycket med att bli avspända, jobba med ryggen i rätt form.

Vilket trappsteg tycker ni har varit svårast på vägen?
Att gå från ponny till stor häst.

Susan skrev:
Nu är jag nyfiken.

Nej absolut inte!

Börjar jag träna ihärdigt så kanske ett godkänt resultat i Int.1

Msv

Jag har inte stampat direkt men är väldigt odisciplinerad och opedantisk.

Till medelsvår - inget direkt till int. 1 kommer det bli seriebytena för min del.

MVH Susanne

...............................

Vad roligt att du verkar ha fått tag i en väl utbildat pålle!

Vad tyckte du var svårast med att gå över från ponny till häst?

Susan skrev:
Halloj Hallis brallis!

Ja det går verkligen att stampa på samma plats väldigt länge.

Ibalns så tror man ju att man är på rätt väg och så visar det sig att det är en återvändsgränd (talar av egen erfarenhet)

Vad hindrar Hallonet - att ge järnet???

Jag kanske skall svara själv.
Mina tränare har haft mer tilltro till min Grand prix åtkomst än jag själv. Ibalnd känns mina skador som ett för stort motstånd.

Realistist delmål för mig är att kunna rida medelsvår i båda varven - efter färdigrehabilitering från skada.

Nu Medelsvår i ena varvet :D

Med galoppen i höger och skänkelvikning för höger skänkel pga. skadan.

Största trapsteget är att kunna rida i en medelslvår form på hästen då den kräver mer samling och schwung. Samt att min kropp måste ha full rölighet i länden den dagen :crazy:

Hallonet gör alltid så gott hon kan när hon är hemma och rider. Om hallonet har krav på att bli braaaaa så blir hallonet väldigt spänt..

Hihihi.. Det som främst hindrar mig nu är mig själv. Jag är inte tillräckligt mogen för att rida bra :o.
Jag har inte kurage nog att ta en sak i sänder. Och vill man nå högt så måste man det.

Vill jag nå högt då? Nej... Jag klarar mig bra med att bara vara ett litet dammkorn i universum. Jag behöver inte veta att mitt liv är så menigsfullt av andra hela tidnen. Huvudsaken är att jag själv lever väl. Fast resten av världen delar ju inte samma livsfilosofi.. och där kommer antikuraget :D
jag vill bli snäll, inte BÄST BÄST BÄST
Lilla hallon är trött nu. Julklappsshopping är kul men jobbigt.

Jag vill också bli snäll, eller jag vill kunna rida snällt, jag vill vara en schysst ryttare mot min häst. Det är rätt svårt om det samtidigt ska bli ändamålsenligt. :crazy: Det enklaste är alltid det svåraste.

Hallon är ett snålt Hallon, det sa hon till mig. :D

- Nej, jag kommer aldrig komma dit.

- Mitt mål just nu är att få hästen i full kondition samt stärka formen i alla gångarter.

- Just nu står vi på LA-nivå.

- Vi står och stampar nu, jag håller på att lära henne byten.

- Att lära känna varandra och få ihop ett bra "teamwork".

Även fast jag hade ridigt ponny väldigt länge och tävlat FEI klasser och kände mig färdig med ponnytiden, så var det ett stort steg upp i "storhästvärlden". Det är både svår ridning + att man känner lite press när man får ta över en så fin häst!Det finns så mycket knappar att trycka på...Så mycket häst att rida!Det finns en helt annan energi och ett mycket större register som man måste lära sig kontrollera...Men jag är väldigt lyckligt lottad med en fin och utbildad häst, och jag har lärt mig så otroligt mycket på så kort tid sen jag kom upp på stor häst.

Jag samlar ihop er små keruber...

Hallon och Olwon - som små älvor....

(det är inget fel att vara konstig offentligt :angel: )

Varför tror du inte du kommer till Grand Prix?
Inte sagt att du måste bara nyfiken

Själv är jag ju till åren komemn och inte helt frisk och skadelslös, men vad är ditt aber....?

Nej satsar inte dit, har varken ambition, talang eller pengar att ta mig dit
Just nu att lära lillpålle att dommare och dommarbord inte äter små fuxar, sen att debutera LA under året.
Hoppas att jag nån gång kommer att kunna rida MSV utan att komma sist

Hur långt har ni kommit hittils?¨
Med nuvarande häst LB med ridskolehästen jag tävlade för ett antal årsedan placeringar i LA
Har som ryttare stått och stampat på LA nivå i 10-15 år, kommer säkert att göra det ett bra tag till.
Det är väl där jag är nu, fast å andra sidan har jag kul och satsar inte bara på dressyren utan har som mål att nån gång tävla även hoppning och fältävlan med lillpålle

Lord Owen skrev:
Jag vill också bli snäll, eller jag vill kunna rida snällt, jag vill vara en schysst ryttare mot min häst. Det är rätt svårt om det samtidigt ska bli ändamålsenligt. :crazy: Det enklaste är alltid det svåraste.

Hallon är ett snålt Hallon, det sa hon till mig. :D
Uch vad jag flummar runt.. Satan jag ska inte vara inne här när jag helst vill sova :D. Mmm hallon är ett snålt hallon...
Hallon behöver inte bli beundrad. Klarar mig så bra ändå.. :D

Nej, inget jag har som mål heller.Dels så har jag bara "sysslat" med dressyren sedan våren-05, jag kommer att forstsätta att hopptävla samtidigt som jag tävlar dressyr upp till 1.20, kanske 1.30
och jag tror att man måste lägga ner all energin på dressyren om man ska dit..Sedan så har jag inte varken talangen, pengarna eller tiden som krävs.
Hade jag börjat med dressyren ( har alltså bara hopptävlat förr )med min häst från början så kanske
kanske hon har kap att nästan ta sig dit..

Mitt mål med denna häst är msv i dressyren, delmål..nja vet inte
ska väl rida LA-klasser nästa år på långa banor, går allt vägen
och hon får vara frisk kanske vi startar msv nästa höst...

Har bara tävlat några gånger hitills, LB, programmen, och startat A1.

Svårt att svara på, hon har liksom inga direkta svårigheter som tex byten osv utan hennes problem är att hon lätt blir spänd och inte riktigt kommer loss i kroppen, något som är mycket mitt fel för
jag inte har "ridit loss" henne ordentligt förrän nu , ibland när hon är fin så gör jag istället för mycket..man ska "låta henne vara" när hon är fin, då blir hon bra! :o ...

Sedan är dressyren SVÅR tycker jag, komma i håg prgrammen, rida
noga vägar osv:crazy: :o

Se ovan

GRAN PRI då isåfall nu när det snart är jul :D :rofl:
Har varken pengar, ambition,kunskap eller tid. Men är lycklig ändå! :banana:

Susan skrev:
Varför tror du inte du kommer till Grand Prix?
Inte sagt att du måste bara nyfiken

Själv är jag ju till åren komemn och inte helt frisk och skadelslös, men vad är ditt aber....?

Jadu, visst med mycket jobb kanske hästen skulle kunna men jag känner inte att jag har orken att försöka med just denna eftersom hon är så himla speciell. Nu har jag försökt lärt henne byten sedan i somras och det känns inte som att det går så mycket framåt. Dock har jag själv utvecklats något så otroligt som ryttare. Men hästen räcker nog inte till, inte för att få placeringar i Grand Prix dels för att hon är för liten och har inte världens bästa gångarter.
Det som är så tråkigt om man verkligen ska komma någonvart så måste man ha pengar så att man kan byta upp sig om inte hästen räcker och det har tyvärr inte jag...
Även fast jag så himla gärna vill komma upp och tävla Int I inom 5 år så tror jag tyvärr inte att det kommer bli så...

Jag hoppas det, det är dit jag siktar men vi får se, prio ett just nu är en bra utbildning = bra jobb = bra med pengar

Jag försöker sätta upp nya delmål hela tiden, just nu är det att han ska starta LA i år med bra resultat.

LA+ skulle jag säga

Just nu står vi och stampar med att få honom i en ärlig form med bjudning och sug så att säga. Han är lite speciell för tillfället men vi kommer igen, det tar lite tid bara.

För tillfället är det ju den ärliga formen men jag tror vi kommer stöta på svåra trappsteg senare också. Dock är han en sådan häst som när han väl är där han ska så kommer det mesta te sig naturligt för honom.

Han har utvecklats enormt bara på ca ½år. Förra våren kunde han inte galoppera som folk, han kunde inte ens galoppera i höger galopp. Men efter mycket och envist arbete så har galoppen blivit extremt bra, vi visste att han hade tre mycket bra gångarter men galoppen är helt klart över förväntan.
Man ser också att när nånting har fallit på plats i hans huvud och han förstår vad han ska göra - då gör han det extremt bra. Han har inte bara bra extriör och gångarter utan han gör rörelserna väldigt korrekt.

Fast just nu känns det hopplöst och jag saknar ponnytiden som en galning. Men jag tänker inte sluta kämpa, vi fortsätter så långt vi bara kan.

Inte tävling med godkänt resultat, men jag har köpt hästen för att ha förutsättningarna. Det är bara jag som sätter begränsningarna i min egen okunskap/oförmåga.
Nästa år ska vi börja tävla LB/LA

Jobbar med muskeluppbyggnad, att han orkar gå "stadigt i form". Jag måste skola om min sits som har blivit sabbad iom barnafödande och brist på muskler.

Har inte haft honom så länge, så jag tycker att denna uppbyggnadsfas är lång och segdragen, så jag har slagit ut allt tävlande ur hågen detta år för att kunna koncentrera mig på mig, min ridning och att skapa förutsättningar för hästen.

Att ta beslutet att köpa honom för att "satsa". Svårast är min kropp som inte kan/orkar. Jag har känslan i kroppen hur jag vill att det ska kännas, men jag får inte ut det!!! DET är jättesvårt just nu.

Jag vet faktiskt inte. Just nu känns det som att jag vill komma dit men eftersom jag inte har kommit "nånstans" så känns det för tidigt att säga om jag kommer att orka/vilja satsa hela vägen.

Som Lord Owen skrev så tror jag på många små delmål för att hela tiden uppmuntra sig själv emn om jag ska nämna ett lite större delmål så är det nog att tillsammans med den här hästen till slut starta MSV med godkända resultat.

Ingenstans. Vi har startat en LC:2 :p Fast iofs är hon bara 5 år och jag har bara haft henne i ca 4 månader.

Jag vet inte om jag kan säga att vi står och stampar nu men vi kämpar med att bygga upp kondition och muskler samt att hon inte ska krulla ihop sig!

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 220
Senast: MiniLi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 019
Senast: MML
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 338
Senast: monster1
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 909
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar