Takt, taktlös, otakt?

Sv: Takt, taktlös, otakt?

Min häst är ju avlad för att bära huvudet högt och gå med höga ben (knä) lyft.

Det "mekaniska bensprattlet" i det tycker jag kommer när han blir spänd. Då har han huvudet i det blå, sänker ryggen och går med "showsteg" i traven, han galopperar sällan i dessa lägen. Vet ej om det är det du menar med "mekaniskt bensprattel".. utveckla gärna vidare

Däremot nu när vi håller på att "skola om" honom.. att gå i en rund, ganska djup form för att muskla om, så orkar han ju inte gå med den aktionen han är "skapt" för med sina ben, men fortfarande är han mkt taktfast.

Har du några idéer om hans extriör (smal) men är inte alldeles enkel att flytta i sidled?? Kan det ha ngt med balansen att göra!?!?

Susan skrev:
Royal Olymp om jag får be :D

(Rohdiamant:d - florestan:d ) - Trakener

(warsteinerhästen e död:cry: )

Klura på du ;)

Trakener.. vem då??

Fiiiin häst! Men visst var Warsteinerhästen också fux?

Trakhener = Trafaret, gammal hingst ( född på 70 talet :o ) men som tydligen gett en del bra ston

warsteinerhästen var fux och jag komerm förmodligen betäcka med Don Romantic, (fux :angel: ) det enda problemet är att jag egentligen inte gillar fuxar :D
Särskilt inte fuxmärrar :D

Vi är nog ganska lika!:love:
Gillar egentligen inte heller fuxar:crazy: Men om den annars är trevlig o fin så får man väl göra ett undantag.
Skadan blir ju mindre om de har lite vitt här o där.

Min andra är m.brun o lite ljusare på mitten av bålen plus:banana: lite vitt förstås.

Ja jag gör undantag hela tiden :D

Det är bra att konfronteras med fördomar

Såsom 'madame' är nu så vill hon bara kramas hela tiden....

Så var faktiskt den andra också

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 531
Senast: Raderad medlem 149793
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 171
Dressyr Fast jag har svårt att tro att man inte kan få tillräckligt flashiga rörelser för att behålla intresset och samtidigt träna och rida...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 788
Senast: Roxy
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
897
Senast: tomte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka