Sv: Piaff/Trampa
Jaha du.... och vad har du för belägg för att det är det, och enbart det, som du anger som gör att det "går sönder"? Och hur vet du vilka rörelser dessa har tränat??
Sysslar inte du just nu med samma som jag gjorde??? dvs framför åsikt som baserats på inlärd livserfarenhet som snappats upp lite här och där...??? *host, host*
Men snälla du... har jag någonsin begärt att du ska tro på det??? Tror du verkligen på fullaste allvar att mitt syfte är att övertyga dig??? Jag tror nämligen inte att ngn som känner sig trampad på tårna kommer ta det till sig....
Montéryttare skrev:Det har inte med piaff eller svåra rörelser att göra, ännu mindre skritt i skogen.. Det kan vara galopp här o där och en vikning kors eller tvärs eller eventuellt en skola för mycket på en trött och otränad häst... Inget avanserat eller piaff eller puff eller ombyten för nödvändighetens skull utan bara den lata och okunninga medelryttaren som trodde att det är bra med viiiiila för hästen, "åhhh så skönt att lilla gubben ska slippa bli riden" fast det egentligen är lata-lotta som tycker det är skönt att slippa rida o när hon väl sätter igång o rida efter en dags för mycket vila så tror hon att hästen är i exakt samma form som den var för 5 år sen
Jaha du.... och vad har du för belägg för att det är det, och enbart det, som du anger som gör att det "går sönder"? Och hur vet du vilka rörelser dessa har tränat??
Sysslar inte du just nu med samma som jag gjorde??? dvs framför åsikt som baserats på inlärd livserfarenhet som snappats upp lite här och där...??? *host, host*
Montéryttare skrev:Så din teori med mera utdömningar pga av för mycket piaff av okunniga... nej du, den gubben går jag inte på om du inge ger mig mer fakta.. tror gör vi i kyrkan
Men snälla du... har jag någonsin begärt att du ska tro på det??? Tror du verkligen på fullaste allvar att mitt syfte är att övertyga dig??? Jag tror nämligen inte att ngn som känner sig trampad på tårna kommer ta det till sig....