Kapten Klänning har hästgård vart det vistas barn och ungdommar

QueenLilith

Trådstartare
Såg denna informationen idag då jag kollade, och bara HUR - https://www.tidningenridsport.se/valdtaktsdomde-polischefens-nya-liv-driver-stall-i-smaland/ Visst gammal artikel, men det pågår fortfarande?
Jag kan inte begripa mig på HUR man som föräldrar skickar sitt barn/ungdom till en gård vart personen är dömt för helt sjuka brott? Och alla bara tycker det är lugnt?

Är det bara oss hästfolk som är så märkvärdiga att vi låter våra barn umgås på ställe med dömd pedofil och våldtäktsman? O_o

Känner mig mörkrädd. Finns även ett liknande ställe i mina trakter som har hästgård vart även mannen där är dömd pedofil. Fanns flera ponnyryttare på den gården med.

Hur tänker folk?

Jag tror helt enkelt folk är blåögda och naiva och kollar inte upp sånt. På den tiden jag höll på (vilket var länge sen) så hade man inte ens tänkt tanken på att man måste kolla upp ett ställe för att en sexbrottsling eller brottsling öht, skulle verka där..

Det finns ju rätt många fall där kända och dömda förövare försvarats av hela sin omgivning för att "han är ju så trevlig" eller för att det ger en så stora fördelar att fortsätta hålla personen om ryggen att man helt enkelt inte låtsas om att det skulle ha hänt. Män med makt och resurser av olika slag verkar kunna komma undan med ungefär vad som helst.

Tyvärr tror jag också att det finns de som anser att fanskapet inte gjorde fel eftersom han huvudsakligen gav sig på prostituerade :turd::rage: Och de tror av samma anledning att de och deras barn är trygga, för de är minsann inte "såna"

En av få personer vars namn får mig att bli fysiskt illamående. Jag har svårt att föreställa mig att man inte reagerar på hans namn. Är han inte så pass ökänd att varningsklockor börjar ringa när man hör namnet, eller ser eländet?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka