ny slags dressyr...

Sv: ny slags dressyr...

det ska vi ha en tävling med på ridskolan.
vet inte vad det heter, funderar på att vara med iaf ! :)
man rider i en grupp efter varandra, inte vid sidan av varran , utan efter varrann, och domarna kollar mest på ens sits, sa min ridlärare.
annars är det väl som vanlig dressyr tror jag! ;)

MS

det är ju bra om man inteorkar lära sej bana:p bara rida efter

puttar upp den här gamla tråden lite :)
22 svar iaf och inte en enda som kan förklara exakt hur det går till.. :smirk: :D

ska rida studentryttartävling (SAM) om en månad och första delklassen är ju avdelningsridning...
vi kommer ju iofs gå igenom det här med laget innan tävlingen, men när man läser ex.
"circle left 10m when 2nd rider is at X"
och man rider på medellinjen. det fattar jag, det är ju bara att lägga en volt från medellinjen och ut till väggen o tillbaka, det går ju att göra varsomhelst...

men
from short side turn right simultaneously when 2nd rider is at A
(between E-B(står ute i "marginalen framför))halt, salute

innebär det att mittenryttaren rider upp på medellinjen och vi andra på typ kvartslinjerna?

en annan tanke: när det gäller övergångar etc och dessa ska ske när man rider på rad och det gäller när mittenryttaren är vid X eller så, är det inte rätt svårt för försteryttaren att se detta??? :confused: :crazy:

har läst igenom programmet igen och insåg att det inte vars å mkt mer krngligheter, mest det här jag är småförvirrad över.. :D

ja, ni vänder upp i bredd, så de mittersta ryttarna kommer att vara på varsin sida om medlelinjen och de andra utanför på typ kvartslinjerna

Liknande trådar

Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
680
Senast: Amanda_F
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I en kraftsamling och långsiktig satsning på svensk dressyr presenterar Svenska Ridsportförbundet ett nytt upplägg för...
Svar
0
· Visningar
61
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter "Det ska bli jättespännande. Jag ser fram emot samarbetet och utvecklingsarbete med ryttare och hästar. Dressyr är en otroligt vacker...
Svar
0
· Visningar
46
Senast: Gunnar
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
334
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka