Ska det kännas "långsamt"??

Sv: Ska det kännas "långsamt"??

Susan skrev:
beskriv gärna en passagesits för mig :)

Nu förstår jag också varför du reagerade förut.

Den grundtakten som jag pratat om i tråden har man inte _gjort_ i sitsen, utan skapat med att komma i balans.

Nu är vi inne på överurs.

Min ena häst har varit/ är väldigt svår att sitta ned på i Trav.
De enda som suttit som gjutna är Tinne o Kyra-Pederseneleven.

Men sen jag slutade att bara skumpa med och istället använder mig av Bollinverkan, så kan jag numera också det.

Jag påpekade detta för en kvinna som köpt en fin läromästare.
Man såg hela världen mellan rumpa o sadel, även i galoppen.

Sist jag såg henne satt hon riktigt bra o kunde påverka hästen också.

Sv: Ska det kännas "långsamt"??

axel skrev:
Måste skicka blommor till din tränare som kunde förklara SÅ bra om BOLLEN.:idea: :banana: :love:

haha, då skulle hon bli glad! Det är f.ö hon som är väldigt noga med sits och balans.. vet inte om det var denna tråd eller i en annan där jag skrev att det är folk som slutar, för hon blir "för" fokuserad... hur man nu kan bli det!?!?!?

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
807
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 528
Senast: Raderad medlem 149793
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
1 016
Senast: Nova123
·
Fritid Tydligen går det numera att köpa löprundor för att kunna få en bra statistik i till exempel appen Strava och visa upp. S.k...
2
Svar
28
· Visningar
1 851
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024