Ska det kännas "långsamt"??

Sv: Ska det kännas "långsamt"??

provar om det är den här blå knappen nere till vänster som axel trycker på:confused:

ehhh då borde det väl stått mitt namn uppe till höger...........

Jag provar oxå den blå knappen för att kolla... :p

Vill gärna påpeka att jag tycker Susan har helt rätt i sitt inlägg ang hästens tyngdpunkt, men vill oxå tillägga hur viktig rätt sadel blir när man diskuterar denna tyngdpunkt...

På vissa sadlar ligger sadelns djupaste punkt (dvs där ryttaren "hamnar" med rumpan) bakom hästens tyngdpunkt o då blir det svårt att få sin tyngdpunkt att sammanfalla med hästens.

mvh Jessica

hm... ångrade mig o raderade texten... Hade inget vettigt att skriva.. *skratt

axel skrev:
Jag reagerade på ditt slow but active.
Hur gör man?
Du har väl också en ung tysk halvblodsmärr?

Passagetrav i grunden dvs en långsam takt men med stora steg vilket gör att det inte ser långsamt ut. Det som ser långsamt ut är ju bara undertempo med släpande bakben.

Man får ju rida fram traven i den långsamma takten för att steget skall bli aktivt och större framåt uppåt, det krävs ju en väldigt lösgjord häst för att det skall lyckas på ett snyggt sätt. Samt får man vinkla upp handleden något för att nosen skall kunna komma fram ordentligt, det går inte att rida så med 3 halskotan som högsta punkt och tro att man skall lyckas.

Jag har lärt 4st. hästar Passage,som jag har lärt mig att göra.

jag rider lunkaktig trav och använder sätet till att få hästen att börja sväva.Ganska förenklat svar:bump:

Läs längre fram i tråden. Jag tyckte att det var dumt att lära unga här, att försöka rida sakta men aktivt. Det är inte lätt att få till det, när man inte vet exakt vad man är ute efter.

jopp :D
samtidigt får man ju ha lite överseende, det är inte så himla länge sen jag också satt och funderade över vad TUSAN alla dessa *knapplån* betydde... :p

break_a_leg skrev:
Men jag är lite nyfiken på din bakgrund eftersom du gärna uttalar dig i HUR man ska göra för att det ska bli bra. Jobbar du med hästar dagligdags? Upp till vilken nivå har du tävlat med placering? Har du själv tränat ekipage som tävlat med placering på högre nivå?

Vill du inte skriva det här så får du gärna pm:a.

Ja, jag är också nyfiken! Vem är din "ledsagare", vem lär du dig av? Hur och var hittar du dina lösningar, för jag tror inte att man till 100% kan komma fram till så mycket alldeles själv "hemma på kammaren". (Jag kan naturligtvis ha fel! "som man känner sig själv känner man andra :angel: ) Rider du själv för någon tränare?

Jag antar att frågan är till Susan och inte till mig, eller hur. Men svaret från Susant finns i någon av trådarna här på dressyr.

break_a_leg skrev:
Jag antar att frågan är till Susan och inte till mig, eller hur. Men svaret från Susant finns i någon av trådarna här på dressyr.

sorry.. det var ett "påhäng" från ditt inlägg plus att det var en fråga till Susan.

Jag trodde att det var en kompis som var hemma hos nån och lånade deras inlogg :D

FeatherCloud skrev:
jopp :D
samtidigt får man ju ha lite överseende, det är inte så himla länge sen jag också satt och funderade över vad TUSAN alla dessa *knapplån* betydde... :p

Vad betyder *knapplån*???

om jag vill skriva något generellt i den här tråden, inte riktat till någon särskild utan bara som ett allmänt svar till ursprungsfrågan, och inte orkar gå upp till originalinlägget kan jag trycka på svaraknappen i ex. ditt inlägg ("svara på detta" eller "snabbsvar", men för att du inte ska tro att jag menar något till det du skrivit så börjar jag med "knapplån"...

krånglig förklaring, men förstår du? ;)

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
807
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 528
Senast: Raderad medlem 149793
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
1 016
Senast: Nova123
·
Fritid Tydligen går det numera att köpa löprundor för att kunna få en bra statistik i till exempel appen Strava och visa upp. S.k...
2
Svar
28
· Visningar
1 851
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30