öppna och sluta

Sv: öppna och sluta

idaAa skrev:
Precis! Har ett klockrent exempel fast inom hoppningen. Det var en hopphäst som var till salu som min kompis tyckte verkade fin. Den hade gått 1,40 som det stod i annonsen. Jag kollade upp det och den hade gjort två starter i 1,40 förra året, en med 19 och den andra med 50(!) fel. :cool:

Vad hästen fysiskt har möjlighet att göra och vad den kan göra på ett bra sätt är ju rätt skilda saker. En häst som går LA under 60% borde ju eg. inte kunna anses utbildad LA eftersom den inte gör programmet med ett godkänt resultat.

Tänker även på flera av hoppryttarna inom klubben som har hästar som kan många rörelser upp till MSV dressyr. För den sakens skull så är ju hästen långt ifrån utbildad MSV eftersom många av de hästarna inte ens går ett LB program med godkänd poäng.

:bow: :eek:

Sv: öppna och sluta

vickis-pajala skrev:
det är över huvutaget INTE ens meningen att sitta upp och TRO att man kan RIDA på en häst du inte känner :(
och dessutom kräva av henne en massa

Jo det kan du! :smirk:
Jag gick från hoppning och skogsridning till "riktig" ridning dvs lära hästen att gå i form och bära sig, mjukgörande övningar etc etc
Nu rider vi riktigt bra ska jag säga i dressyr!!
I början kunde jag ingenting - jag var kass! Dock märkte jag att min häst kunde men hon fattade inte vad jag ville eftersom jag gjorde fel.
Men min tränare hoppade upp på henne första lektionen och visade hur man skulle göra och min häst såg ut som världens dressyrhäst!!
Så man kan visst hoppa upp på en häst som man inte känner. Så länge du är duktig, kan du det!

Liknande trådar

H
Övr. Grenar Hej! Detta är en tråd ang fullblod som jag ägt/äger och övriga medlemmars fullblod! Skulle vara intressant med att se bilder och höra...
2
Svar
24
· Visningar
11 025
Senast: Lillelars
·
V
Ekonomi & Juridik igår knackade det på vår ytterdörr och det står två tjejer som presenterar sig som djurskydds inspektörer från länstyrelsen. det...
Svar
19
· Visningar
3 225
Senast: stjarnfrugt
·
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 812
Senast: zoowie
·
Ridning .. på kort töm. Jag har väldiga problem med skolorna i traven. Vi har varit på kurs och då fick vi börja med det. Gick väl inte jätte...
Svar
2
· Visningar
1 001
Senast: _moa_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka