M
minimi
Sv: Förutsättningar i dressyren *bilder*
Egentligen spelar ju alla förklaringar ingen roll, eftersom du ställde en fråga och fick många svar. Historien bakom fanns inte med och spelar den nån roll?
Om du tycker det känns hopplöst att för många andra rider den på andra sätt än du, så byt medryttarhäst då! Eller kämpa på.
Det är bara att välja. Ja som svar på din fråga kan hästen blir mycket mer än den är att döma av filmen. Men vill du? Det är ju inget nån här på buke kan hjälpa dej med. Det verkar vara mer det som ligger bakom din fråga.
sabbet skrev:Det är inte min häst, det är min medryttarhäst som jag rider två gånger i veckan, varav en gång i veckan dressyr (knappt). Vi tränar hoppning mest. Ett stort problem är nog att hon inte rids konsekvent eftersom vi är totalt tre medryttare som rider henne. De andra två låter henne gå i sitt "såsiga" tempo och är nöjda när hon knäpper av i nacken.
Jag har tidigare tränat för instruktör på LA nivå, men på en annan häst som tyvärr flyttade. Självklart måste man rida alla hästar aktivt, har jag sagt något annat? Om du tycker att hon rids felaktigt så skulle du se hur hon gick innan jag började rida henne. Både ägaren och instruktören tycker att jag har gjort ett bra jobb, och vi har gjort framsteg, allting är ju relativt. Det känns mest bara hopplöst när det går så långsamt framåt.
Min kompis häst är en PRE-korsning.
Egentligen spelar ju alla förklaringar ingen roll, eftersom du ställde en fråga och fick många svar. Historien bakom fanns inte med och spelar den nån roll?
Om du tycker det känns hopplöst att för många andra rider den på andra sätt än du, så byt medryttarhäst då! Eller kämpa på.
Det är bara att välja. Ja som svar på din fråga kan hästen blir mycket mer än den är att döma av filmen. Men vill du? Det är ju inget nån här på buke kan hjälpa dej med. Det verkar vara mer det som ligger bakom din fråga.